Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Vodonepropustný beton pro tunelová ostění musí splňovat speciální požadavky. Mechanické parametry jsou dány požadavky návrhu v závislosti na kritériích bezpečnosti a použitelnosti projektu. Beton může být vodonepropustný, je-li jeho struktura dostatečně hutná, a pokud je odolný proti vzniku trhlin. Taková odolnost se získá, pokud vlastní pnutí v průřezu jsou minimalizována. Podmínkou pro omezení vlastních pnutí je nízké hydratační teplo, které je určeno zejména typem a množstvím cementu a dalšími parametry. Současně beton musí zrát pomalu a vývoj pevnosti musí umožnit odformování včas, aby proces výstavby nebyl příliš pomalý. Beton vyvinutý v TBG Metrostav, s.r.o. (za podpory výzkumného centra CIDEAS), byl aplikován na ostění vzduchotechnických tunelů na městském silničním okruhu v Praze. Byla měřena teplota během výstavby a byl prokázán malý vývoj hydratačního tepla. V současné době jsou tunely zatíženy tlakem vodního sloupce přibližně 20 m, a žádné průsaky vlivem složení betonu nebyly pozorovány.
- Vodonepropustný beton pro tunelová ostění musí splňovat speciální požadavky. Mechanické parametry jsou dány požadavky návrhu v závislosti na kritériích bezpečnosti a použitelnosti projektu. Beton může být vodonepropustný, je-li jeho struktura dostatečně hutná, a pokud je odolný proti vzniku trhlin. Taková odolnost se získá, pokud vlastní pnutí v průřezu jsou minimalizována. Podmínkou pro omezení vlastních pnutí je nízké hydratační teplo, které je určeno zejména typem a množstvím cementu a dalšími parametry. Současně beton musí zrát pomalu a vývoj pevnosti musí umožnit odformování včas, aby proces výstavby nebyl příliš pomalý. Beton vyvinutý v TBG Metrostav, s.r.o. (za podpory výzkumného centra CIDEAS), byl aplikován na ostění vzduchotechnických tunelů na městském silničním okruhu v Praze. Byla měřena teplota během výstavby a byl prokázán malý vývoj hydratačního tepla. V současné době jsou tunely zatíženy tlakem vodního sloupce přibližně 20 m, a žádné průsaky vlivem složení betonu nebyly pozorovány. (cs)
- Watertight concrete for tunnel linings has to satisfy special requirements. Its mechanical parameters are given by the design requirements in dependence on the safety and serviceability criteria of the project. Concrete can be watertight, if its structure is dense enough and if it is resistant to cracking. Such resistance may be obtained if the eigenstresses in the section are minimized. One condition for limiting the eigenstresses is a low heat of hydration, which is governed mainly by cement type, cement contents and by some other parameters. Contemporarily, the concrete has to mature slowly and the strength development must allow the demoulding on time, so that the process of construction would not be too slow. The concrete was developed in TBG Metrostav, s.r.o. (supported by the CIDEAS research centre), and applied in the lining of the ventilation tunnels at the City Ring Road in Prague. The temperatures were measured during construction and the low heat development was proven. At the moment the water pressure is about 20 m, and no leakage was observed due to the concrete composition. (en)
|
Title
| - Vodonepropustný beton pro tunelová ostění
- Vodonepropustný beton pro tunelová ostění (cs)
- Watertight concrete for tunnel linings (en)
|
skos:prefLabel
| - Vodonepropustný beton pro tunelová ostění
- Vodonepropustný beton pro tunelová ostění (cs)
- Watertight concrete for tunnel linings (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21110/11:00190272!RIV12-MSM-21110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Náklady na vodonepropustné ostění závisejí na tlaku podzemní vody. Ostění z vodonepropustného betonu je v úrovni pořizovacích nákladů podobné jako ostění s bariérovou izolací. Výrazné úspory jsou však dosaženy v oblasti oprav případných průsaků a v oblasti dlouhodobé údržby. Výhodou je zejména zvýšení spolehlivosti a životnosti ostění.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21110/11:00190272
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open...vai/riv/kategorie
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - watertight concrete; hydration heat; cracking; eigenstress (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...okalizaceVysledku
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Vodonepropustný beton se vyrábí dle navržené receptury, snížení hydratačního tepla proti klasickému betonu činí 20 - 30%. Minimální tloušťka ostění z hlediska vodonepropustnosti závisí na tlaku podzemní vody, min. 300 mm. Vyztužení se navrhuje dle kritérií pro šířku trhlin v závislosti na tlaku podzemní vody (obvykle 0.25 mm)
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vítek, Jan
- Coufal, Robert
|
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |