Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Hluk a opatření pro jeho snižování obecně představují jedno z velmi důležitých témat, jímž se zabývá Evropská komise, a to zejména s dalším rozvojem dopravní infrastruktury a vlastní dopravy. Z průběžně prováděných průzkumů vyplývá, že ve vyspělých částech Evropy může hlukem dopravy být postiženo až 60 % zejména městské populace, přičemž například v sousedním Německu se u 16 % obyvatelstva eviduje dlouhodobější zdraví škodlivé překračování povolených hladin hluku. Mezní sledovanou hranicí hlukové zátěže je v tomto ohledu hodnota 55 dB(A). Nezanedbatelnou složkou celkové hlukové zátěže je hluk vznikající na styku pneumatiky a povrchu vozovky.
- Hluk a opatření pro jeho snižování obecně představují jedno z velmi důležitých témat, jímž se zabývá Evropská komise, a to zejména s dalším rozvojem dopravní infrastruktury a vlastní dopravy. Z průběžně prováděných průzkumů vyplývá, že ve vyspělých částech Evropy může hlukem dopravy být postiženo až 60 % zejména městské populace, přičemž například v sousedním Německu se u 16 % obyvatelstva eviduje dlouhodobější zdraví škodlivé překračování povolených hladin hluku. Mezní sledovanou hranicí hlukové zátěže je v tomto ohledu hodnota 55 dB(A). Nezanedbatelnou složkou celkové hlukové zátěže je hluk vznikající na styku pneumatiky a povrchu vozovky. (cs)
- At present there are several techniques for realising pavement layers which may be marked as low-noise alternatives. The differences is in their execution either in the rural area or town residential area. Outside the technically all already deveoped low-noise modification of wearing courses may be applied - from porous aspahtls through thin-layer modification of macrotexture o special mixtures for wearing courses with standard void content, however optimized surface structure and macrotexture. Poro-elastic surface modifications with rubber are specific and in Europe still at the level of development with potential decrease of noise level by 10 db(A) under the speed of 50 km/h. (en)
|
Title
| - Snižování hluku možnými úpravami obrusné vrstvy
- Decreasing Noise by Possible Pavement Wearing Courses Alternatives (en)
- Snižování hluku možnými úpravami obrusné vrstvy (cs)
|
skos:prefLabel
| - Snižování hluku možnými úpravami obrusné vrstvy
- Decreasing Noise by Possible Pavement Wearing Courses Alternatives (en)
- Snižování hluku možnými úpravami obrusné vrstvy (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21110/10:00171459!RIV11-MSM-21110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21110/10:00171459
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - noise, porous asphalt, low-noise SMA, macrotexture, wearing course (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Mondschein, Petr
- Valentin, Jan
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |