About: Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Měření ekvivalentních hladin hluku LAeq ze železniční dopravy je dlouhodobá a často finančně náročná záležitost. Proto se pro snadnější stanovení hladin hluku používají příslušné softwary např. Cadana A, LimA, Hluk+ atd. Aby výsledky z použitých softwarů byli objektivně spolehlivě určené musíme znát přesně všechny významné vstupní parametry. V další části článek popisuje statistické zhodnocení těchto výsledků (hladin hluku) získaných z různých softwarů určených pro stanovení hlukové zátěže ze železniční dopravy. Získané výsledky ze třech různých výpočtových metodik byli rozdílné i když vstupní parametry pro výpočet v softwarech byli stejné. Přesnost výsledků vždy závisí na kvalitě poskytnutých vstupních dat. (cs)
  • The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmes and methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy of results proportionally depends upon the quality of input data.
  • The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmes and methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy of results proportionally depends upon the quality of input data. (en)
Title
  • Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise
  • Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise (en)
  • Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách (cs)
skos:prefLabel
  • Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise
  • Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise (en)
  • Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/08:01145115!RIV09-MSM-21110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6840770001)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 372148
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/08:01145115
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • noise control; railway traffic; statistical evaluation (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B8E91EB39FCD]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Proceedings of the BuHu 8th International Postgraduate Research Conference 2008 - Part II
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Štulíková, Lenka
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Česká technika - nakladatelství ČVUT
https://schema.org/isbn
  • 978-80-01-04093-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software