About: The talk show Ženský hlas through the lense of Goffman's theater metaphors     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The talk show Ženský hlas through the lense of Goffman's theater metaphors This paper aims to analyze the TV talk show Ženský hlas [The Female Voice] using selected theater-related metaphors from Erving Goffman, specifically his “terms front and back region, backstage, stage, impression management, and dramaturgical discipline. In the program Ženský hlas, these concepts are constantly being presented, however, at the same time the borders between private and public are constantly being crossed. The parts of the discussion meant for the viewers and those meant only for those present in the studio are explicitly divided, yet at the same time, the viewer sees both the public part and the private one. In concordance with Goffman’s theater metaphors, the private part can be called the back region, and the public part the front region. The paper tries to show how these delineated regions are utilized in the selected television program (if at all), and takes note of the means through which the moderator creates the illusion of a radio show. (en)
  • Příspěvek si klade za cíl analyzovat televizní diskusní pořad Ženský hlas pomocí vybraných teatrologických metafor E. Goffmana (Goffman 1959, český překlad 1999), konkrétně jeho „termínů“ přední a zadní region, zákulisí, scéna, umění řídit dojmy, dramaturgická kázeň. V pořadu Ženský hlas jsou neustále vytyčovány, zároveň však hned zase porušovány hranice mezi soukromým a veřejným. Jsou explicitně vydělovány části diskuse určené pro diváky a části určené pouze pro přítomné ve studiu, přičemž divák však sleduje jak části veřejné, tak části soukromé. Soukromé části pořadu lze v souladu s Goffmanovými teatrologickými metaforami označit jako zadní region, veřejné jako přední region. Příspěvek se snaží ukázat, jak a zda vůbec se takto vymezené regiony ve zvoleném diskusním televizním pořadu uplatňují, dále si všímá prostředků, kterými moderátorka vytváří iluzi rozhlasového pořadu.
  • Příspěvek si klade za cíl analyzovat televizní diskusní pořad Ženský hlas pomocí vybraných teatrologických metafor E. Goffmana (Goffman 1959, český překlad 1999), konkrétně jeho „termínů“ přední a zadní region, zákulisí, scéna, umění řídit dojmy, dramaturgická kázeň. V pořadu Ženský hlas jsou neustále vytyčovány, zároveň však hned zase porušovány hranice mezi soukromým a veřejným. Jsou explicitně vydělovány části diskuse určené pro diváky a části určené pouze pro přítomné ve studiu, přičemž divák však sleduje jak části veřejné, tak části soukromé. Soukromé části pořadu lze v souladu s Goffmanovými teatrologickými metaforami označit jako zadní region, veřejné jako přední region. Příspěvek se snaží ukázat, jak a zda vůbec se takto vymezené regiony ve zvoleném diskusním televizním pořadu uplatňují, dále si všímá prostředků, kterými moderátorka vytváří iluzi rozhlasového pořadu. (cs)
Title
  • The talk show Ženský hlas through the lense of Goffman's theater metaphors (en)
  • Ženský hlas optikou Goffmanových teatrologických metafor
  • Ženský hlas optikou Goffmanových teatrologických metafor (cs)
skos:prefLabel
  • The talk show Ženský hlas through the lense of Goffman's theater metaphors (en)
  • Ženský hlas optikou Goffmanových teatrologických metafor
  • Ženský hlas optikou Goffmanových teatrologických metafor (cs)
skos:notation
  • RIV/68378092:_____/13:00391385!RIV14-GA0-68378092
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(GAP406/12/1829)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 118672
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68378092:_____/13:00391385
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • theater metaphors; style; discussion (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [56654A3888E3]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Stylistika v kontextu historie a současnosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Jílková, Lucie
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-6114-9
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software