About: Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti – využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, že respondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků.
  • Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti – využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, že respondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků. (cs)
  • This article looks at the use of advertising in the non-profit sector. Using the focus group method, the author aims to examine the reception of this type of advertising among various social groups in Czech society. The analysis is based upon the axiom of the dialogic character of every semiotic act. It notes the conditions under which the offer of dialogue from the side of the advertisers, which is conveyed through the advertising campaign, is accepted or refused by the focus group members. In the analysis the respondents did in fact interpret non-commercial advertisement as having dialogic relevance, given their deliberations on who was saying what to whom and why. Special emphasis is placed in the article on methodological issues. It is argued that focus group discussions represent a specific type of communicative situation and, therefore, it is necessary to consider the specifics of this communicative situation when analysing data and interpreting results. (en)
Title
  • Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích
  • Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích (cs)
  • Advertising in the Non-profit Sector: An Analysis of the Reception of Non-commercial Advertising in Focus Group Discussions (en)
skos:prefLabel
  • Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích
  • Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích (cs)
  • Advertising in the Non-profit Sector: An Analysis of the Reception of Non-commercial Advertising in Focus Group Discussions (en)
skos:notation
  • RIV/68378092:_____/06:00050044!RIV07-AV0-68378092
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 379;402
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GD405/03/H053), Z(AV0Z90610518)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 497008
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68378092:_____/06:00050044
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • non-commercial advertising; focus group methodology; dialogue; Czech (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [76F4511EB25B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociologický Časopis-Czech Sociological Review
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 42
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kaderka, Petr
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 0038-0288
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software