Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Práce studuje dopad nestandardních vzdělávacích drah ne nerovnost v distribuci a alokaci dosaženého vzdělání. Pomoci multivariačních modelovacích technik, počítačové simulace a metody párováni podle propenzitních skórů (propensity score matching) ukazuje, že nestandardní vzdělávací dráhy nabízely nižší šance na dosazeni maturity a vstup na VS, ale tyto šance byly méně stratifikované podle socioekonomického zázemí studentů. Zdá se, že nižší šance na dosažení vzdělání v nestandardních dráhách je způsobena samotným vzdělávacím procesem a ne samovýběrem jistých skupin studentu do těchto trajektorii.
- Práce studuje dopad nestandardních vzdělávacích drah ne nerovnost v distribuci a alokaci dosaženého vzdělání. Pomoci multivariačních modelovacích technik, počítačové simulace a metody párováni podle propenzitních skórů (propensity score matching) ukazuje, že nestandardní vzdělávací dráhy nabízely nižší šance na dosazeni maturity a vstup na VS, ale tyto šance byly méně stratifikované podle socioekonomického zázemí studentů. Zdá se, že nižší šance na dosažení vzdělání v nestandardních dráhách je způsobena samotným vzdělávacím procesem a ne samovýběrem jistých skupin studentu do těchto trajektorii. (cs)
- This paper explores why previous research failed to find any empirical evidence confirming the success of “Communist affirmative action” in reducing inequality in access to secondary and tertiary education I show that delayed school transitions were usually stratified less on socioeconomic background than early transitions, yet this life-course differential was by no means stable over time. It turns out that delayed school transitions were stratified more strongly in cohorts, in which early transitions were stratified less as a result of the “Communist Affirmative Action”. I conclude that delayed education careers worked against the success of the egalitarian policies and offered a highly selective second chance for socioeconomically advantaged and politically disadvantaged students. (en)
|
Title
| - Použití podmíněného logitového modelu k analýze vzdělávacích drah
- Použití podmíněného logitového modelu k analýze vzdělávacích drah (cs)
- An application of the conditional logit to the study of education careers (en)
|
skos:prefLabel
| - Použití podmíněného logitového modelu k analýze vzdělávacích drah
- Použití podmíněného logitového modelu k analýze vzdělávacích drah (cs)
- An application of the conditional logit to the study of education careers (en)
|
skos:notation
| - RIV/68378025:_____/05:00025396!RIV06-AV0-68378025
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68378025:_____/05:00025396
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - education careers; Communist Affirmative Action; school transitions (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/statKonaniAkce
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kreidl, Martin
- Stachová, Jana
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/ukonceniAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |