Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Studie analyzuje zasvěcovací řeč Diotimy v Platonově dialogu Symposion. Chce ukázat (1) paralelu mezi jejím pojetím Eróta a Heideggerovým pojmem starosti jako základní ontologické struktury lidského bytí (Dasein). (2) Shledává rozdíl mezi ideou Krásy a Dobra a (3) ukazuje, že vrcholem zasvěcení, k němuž Platonova Diotima Sokrata vede, není pouhé zírání na ideu krásy, nýbrž pochopení, že skutečná zdatnost je schopnost vždy v nových situacích znovu nacházet, co dobrého učinit pro správu věcí společných, a to jak v soukromí, tak ve veřejnosti. Tento nejvyšší způsob %22plození v kráse%22 je pak vyložen jako pravý význam Platonova pojmu lidské smrtelné nesmrtelnosti. (cs)
- The paper analyses the Diotima part of Plato's dialogue Symposium. The author wants to show (1) a parallel between Diotima's concept of Eros and the Heideggerian concept of Sorge as a basic ontological structure of human being (Dasein). Then he traces (2) the problem of the difference between the Beautiful and the Good and he suggests (3) that the top goal of Diotima’s initiation is not staring at the idea of Beauty, but the activity of diakosmesis, the activity of looking for and making good both in public and private. This highest way of %22procreation in beauty%22 is then understood as the proper Platonic concept of human %22mortal%22 immortality. (en)
- Studie analyzuje zasvěcovací řeč Diotimy v Platonově dialogu Symposion. Chce ukázat (1) paralelu mezi jejím pojetím Eróta a Heideggerovým pojmem starosti jako základní ontologické struktury lidského bytí (Dasein). (2) Shledává rozdíl mezi ideou Krásy a Dobra a (3) ukazuje, že vrcholem zasvěcení, k němuž Platonova Diotima Sokrata vede, není pouhé zírání na ideu krásy, nýbrž pochopení, že skutečná zdatnost je schopnost vždy v nových situacích znovu nacházet, co dobrého učinit pro správu věcí společných, a to jak v soukromí, tak ve veřejnosti. Tento nejvyšší způsob %22plození v kráse%22 je pak vyložen jako pravý význam Platonova pojmu lidské smrtelné nesmrtelnosti.
|
Title
| - Acha ta láska nebeská - jak bych na ni mohl zapomenout!
- Oh, Thou Heavenly Love, How Could I Forget You! Diotima on Love, Beauty, Good and Immortality in Plato’s Symposium (en)
- Acha ta láska nebeská - jak bych na ni mohl zapomenout! (cs)
|
skos:prefLabel
| - Acha ta láska nebeská - jak bych na ni mohl zapomenout!
- Oh, Thou Heavenly Love, How Could I Forget You! Diotima on Love, Beauty, Good and Immortality in Plato’s Symposium (en)
- Acha ta láska nebeská - jak bych na ni mohl zapomenout! (cs)
|
skos:notation
| - RIV/67985955:_____/06:00048631!RIV08-AV0-67985955
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/67985955:_____/06:00048631
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Diotima; the Beautiful; the Good; Eros; Dasein; Immortality (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Vita activa, vita contemplativa: Janu Sokolovi k sedmdesátým narozeninám
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Fakulta humanitních studií
|
https://schema.org/isbn
| |