About: SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných tříd nebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovou podmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.
  • Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných tříd nebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovou podmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky. (cs)
  • Teaching basics of algorithms and programming is currently not only in universities but also in secondary schools. To a limited extent, this issue may come across some primary school pupils, especially in specialized classes or extracurricular activities. In our contribution we will discuss the results of research conducted among secondary school students and first-year university. The research we studied the effect of two aspects of the learning algorithms and programming: There is much discussion about whether it is better to begin a structured programming, and only after the master switch to object-oriented programming (OOP), or choose the second option, ie to start an object-oriented programming and structured programming understand the kind of teaching only a subset. Both alternatives are teaching their opponents and proponents. Advocates a structured approach based on best practice in particular, that in teaching algorithms and programming has been in decades. (en)
Title
  • SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING (en)
  • Systémový přístup v algoritmizaci a programování
  • Systémový přístup v algoritmizaci a programování (cs)
skos:prefLabel
  • SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING (en)
  • Systémový přístup v algoritmizaci a programování
  • Systémový přístup v algoritmizaci a programování (cs)
skos:notation
  • RIV/62690094:18470/11:43866563!RIV12-MSM-18470___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 234105
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18470/11:43866563
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learning; programming; algorithm development; System approach (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [43401AEEB73B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 3
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hubálovský, Štěpán
  • Šedivý, Josef
issn
  • 1803-537X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18470
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software