Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Současná euroamerická civilizace se neobejde bez techniky, technologií a tudíž ani bez lidí, kteří umějí se složitými stroji, přístroji, nástroji a zařízeními zacházet a kteří také rozumějí tomu, co, proč a jak se kolem nich a s nimi děje. Tomu by mělo napomoci vzdělání, opírající se o fundamentální přírodní a aplikované technické vědy, rámované reflexemi z pozic filosofie a věd společenských. Kapitola je členěna do těchto částí: Tradice - východisko ve filosofii a pedagogice J.A. Komenského, Zakladatelské přístupy J.E. Purkyně a Muzejní aktivity. Následuje problematika požadavků na vzdělání v současné době a problematičnost %22instantního vědění%22. Je charakterizován současný stav vzdělání v České republice (PISA 2009) a nastíněny cesty ke zlepšení situace. Závěrem je konstatováno, že vzdělaný znamená vlastně vzdělávající se (J. Patočka).
- Současná euroamerická civilizace se neobejde bez techniky, technologií a tudíž ani bez lidí, kteří umějí se složitými stroji, přístroji, nástroji a zařízeními zacházet a kteří také rozumějí tomu, co, proč a jak se kolem nich a s nimi děje. Tomu by mělo napomoci vzdělání, opírající se o fundamentální přírodní a aplikované technické vědy, rámované reflexemi z pozic filosofie a věd společenských. Kapitola je členěna do těchto částí: Tradice - východisko ve filosofii a pedagogice J.A. Komenského, Zakladatelské přístupy J.E. Purkyně a Muzejní aktivity. Následuje problematika požadavků na vzdělání v současné době a problematičnost %22instantního vědění%22. Je charakterizován současný stav vzdělání v České republice (PISA 2009) a nastíněny cesty ke zlepšení situace. Závěrem je konstatováno, že vzdělaný znamená vlastně vzdělávající se (J. Patočka). (cs)
- The contemporary Euro-American civilization cannot do without engineering, technologies and thus without people who are able to handle complicated machines, apparatuses, tools and devices and who can understand what is happening to them and why and how and around. It is education which should facilitate these processes supported by fundamental natural and applied technical science framed by reflections from the viewpoint of philosophy and social science. S. The chapter is divided into the following sections: Tradition- the setting off point in philosophy and pedagogy of J. A. Komensky, the founding approaches of J. E. Purkyně and Museum activities. These are followed by issues regarding requirements on current education and the problems of %22instant knowledge%22. The current state of education in the Czech Republic (PISA 2009) is characterized and ways to improve the situation is outlined. In fine we state that %22educated%22 actually means %22learning%22. (en)
|
Title
| - Wider Social Context of Science and Technical Education (en)
- Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání
- Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání (cs)
|
skos:prefLabel
| - Wider Social Context of Science and Technical Education (en)
- Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání
- Širší společenské souvislosti přírodovědného a technického vzdělávání (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/11:10070707!RIV12-MSM-18470___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/11:10070707
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - education, tradition, technical sciences, natural sciences, philosophy (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bílek, Martin
- Semrádová, Ilona
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |