About: Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In the article there are presented attitudes of Czech 15-years-old learners and students of basic schools and grammar schools in the environmental area. Results were gained from international project ROSE (Relevance of Science Education) - part %22Me and the Environmental Challenges%22 in which took part more as 2000 respondents from the Czech Republic. By analysis of Likert-scales perceive Czech 15-years-old pupils an endangering of environment as their concerned area and they can contribute to improve environmental problems. Statistically significant differences were registered mostly by boys and girls, a less by type of school (basic and grammar) for the small benefit of grammar school students and no differences were detected by size of their residence. (en)
  • V článku se zabýváme analýzou postojů českých patnáctiletých žáků základní školy a studentů gymnázia v oblasti tvorby a ochrany životního prostředí a environmentálních problémů. Jde o analýzu části %22Já a výzvy životního prostředí%22 mezinárodního projektu ROSE (Relevance of Science Education), kterého se zúčastnilo od roku 2005 v České republice více než 2000 respondentů. Z analýz vyplývá, že čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti gymnázií vnímají ohrožování životního prostředí jako věc, která se jich bezprostředně týká a že k nápravě mohou přispět i oni sami. Statisticky významné rozdíly byly zaznamenány v největším rozsahu v názorech dívek a chlapců, menší rozdíly byly detekovány v názorech respondentů ve prospěch studentů gymnázia a nebyly zaznamenány rozdíly podle velikosti bydliště žáků a studentů.
  • V článku se zabýváme analýzou postojů českých patnáctiletých žáků základní školy a studentů gymnázia v oblasti tvorby a ochrany životního prostředí a environmentálních problémů. Jde o analýzu části %22Já a výzvy životního prostředí%22 mezinárodního projektu ROSE (Relevance of Science Education), kterého se zúčastnilo od roku 2005 v České republice více než 2000 respondentů. Z analýz vyplývá, že čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti gymnázií vnímají ohrožování životního prostředí jako věc, která se jich bezprostředně týká a že k nápravě mohou přispět i oni sami. Statisticky významné rozdíly byly zaznamenány v největším rozsahu v názorech dívek a chlapců, menší rozdíly byly detekovány v názorech respondentů ve prospěch studentů gymnázia a nebyly zaznamenány rozdíly podle velikosti bydliště žáků a studentů. (cs)
Title
  • Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy
  • How evaluate Czech 15-years-old learners and students of basic schools and grammar schools environmental problems (en)
  • Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy (cs)
skos:prefLabel
  • Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy
  • How evaluate Czech 15-years-old learners and students of basic schools and grammar schools environmental problems (en)
  • Jak hodnotili čeští patnáctiletí žáci základních škol a studenti víceletých gymnázií environmentální problémy (cs)
skos:notation
  • RIV/62690094:18470/10:00003385!RIV11-MSM-18470___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 265164
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18470/10:00003385
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Pupil's attitudes to environmental problems; Project ROSE; Opinions to environment conservation, Environmental education on primary and secondary school levels. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [34B0CD4A00AA]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Envigogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 5
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bílek, Martin
  • Schmutzerová, Linda
issn
  • 1802-3061
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18470
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software