About: Porovnání účinosti a náročnosti e-learningové formy s tradičním vysokoškolským vzděláváním v předmětu Databázové systémy 2     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The contribution deals with various options of utilization of eLearning in the university education. eLearning courses have been implemented in the university environment to support both full-time and combined forms of education as well as eLearning has been used in a limited degree for distance learning courses for many years. Pedagogical community still runs discussions whether the education provided in the form of eLearning achieves the same quality as the traditional full-time teaching. This issue is being worked out by the research team of University of Hradec Kralove within the research GAČR Project N. 406/09/0669 %22Evaluation of the modern technologies contributing towards forming and development university students´ competence%22 a project of the specific research at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové %22Application supporting the flexible model of the educational process (en)
  • Příspěvek se zabývá možnostmi využití eLearningu ve vysokoškolské výuce. Ve vysokoškolském prostředí se eLearningové kurzy využívají pro doplnění prezenční výuky, podporu kombinované formy studia a v omezené míře i pro distanční kurzy již více let. Stále ale v pedagogické veřejnosti probíhají diskuse, zda vzdělávání poskytované eLearningovou formou dosahuje stejné kvality jako tradiční prezenční výuka. Výzkumný tým pracovníků Univerzity Hradec Králové v rámci výzkumu projektu GAČR 406/09/0669 %22Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol%22 a na něj navazujícího specifického výzkumu Fakulty informatiky a managementu, Univerzity Hradec Králové %22Aplikace pro podporu flexibilního modelu vzdělávacího procesu%22 zabývá právě touto problematikou.
  • Příspěvek se zabývá možnostmi využití eLearningu ve vysokoškolské výuce. Ve vysokoškolském prostředí se eLearningové kurzy využívají pro doplnění prezenční výuky, podporu kombinované formy studia a v omezené míře i pro distanční kurzy již více let. Stále ale v pedagogické veřejnosti probíhají diskuse, zda vzdělávání poskytované eLearningovou formou dosahuje stejné kvality jako tradiční prezenční výuka. Výzkumný tým pracovníků Univerzity Hradec Králové v rámci výzkumu projektu GAČR 406/09/0669 %22Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol%22 a na něj navazujícího specifického výzkumu Fakulty informatiky a managementu, Univerzity Hradec Králové %22Aplikace pro podporu flexibilního modelu vzdělávacího procesu%22 zabývá právě touto problematikou. (cs)
Title
  • Porovnání účinosti a náročnosti e-learningové formy s tradičním vysokoškolským vzděláváním v předmětu Databázové systémy 2
  • Comparison of Efficiency and Demands of the E-Learning Form of Education with a Traditional University Education in the Database Systems 2 Course (en)
  • Porovnání účinosti a náročnosti e-learningové formy s tradičním vysokoškolským vzděláváním v předmětu Databázové systémy 2 (cs)
skos:prefLabel
  • Porovnání účinosti a náročnosti e-learningové formy s tradičním vysokoškolským vzděláváním v předmětu Databázové systémy 2
  • Comparison of Efficiency and Demands of the E-Learning Form of Education with a Traditional University Education in the Database Systems 2 Course (en)
  • Porovnání účinosti a náročnosti e-learningové formy s tradičním vysokoškolským vzděláváním v předmětu Databázové systémy 2 (cs)
skos:notation
  • RIV/62690094:18450/10:00002945!RIV11-GA0-18450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0669), S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 279998
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18450/10:00002945
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • eLearning; research (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EF71403DBCE7]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Media4u magazine
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 7
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Maněnová, Martina
  • Poulová, Petra
  • Tesařová, Barbora
issn
  • 1214-9187
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software