Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Odborná monografie za zabývá otázkou, jak jsou žáci na druhém stupni základní školy schopni s uměleckým textem tvořivým způsobem pracovat, porozumět mu a formulovat toto porozumění vlastními slovy, což mj. odpovídá požadavkům kladeným v rámci mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS. Práce je zaměřena také na komparaci platných školních vzdělávacích programů základních škol a víceletých gymnázií, v nichž se zabývá formulacemi požadavků, jak se mají žáci prostřednictvím četby naučit vnímat specifické znaky literatury, postihnout umělecké záměry autora a formulovat vlastní názory o přečteném díle. Druhá část publikace je věnována kvalitativnímu výzkumu čtenářství chlapců a poznání hodnot, které se čtenářstvím spojují.
- Odborná monografie za zabývá otázkou, jak jsou žáci na druhém stupni základní školy schopni s uměleckým textem tvořivým způsobem pracovat, porozumět mu a formulovat toto porozumění vlastními slovy, což mj. odpovídá požadavkům kladeným v rámci mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS. Práce je zaměřena také na komparaci platných školních vzdělávacích programů základních škol a víceletých gymnázií, v nichž se zabývá formulacemi požadavků, jak se mají žáci prostřednictvím četby naučit vnímat specifické znaky literatury, postihnout umělecké záměry autora a formulovat vlastní názory o přečteném díle. Druhá část publikace je věnována kvalitativnímu výzkumu čtenářství chlapců a poznání hodnot, které se čtenářstvím spojují. (cs)
- In the publication we were therefore interested in to what extend are our pupils able to creatively work with an artistic text, if they are able to understand it and interpret it in their own language, which corresponds with the requirements of international researches such as PISA and PIRLS. The second part of the publication was inspired by specific problems of boys as this group especially has experienced a major deterioration since the last PISA testing focused on reading literacy in 2000 even among countries of OECD. We decided to use mainly qualitative methods in order to understand better understand why boys do not read and overall the difficulties they come across in reading literacy. (en)
|
Title
| - Dimensions of Reading (en)
- Rozměry čtenářství
- Rozměry čtenářství (cs)
|
skos:prefLabel
| - Dimensions of Reading (en)
- Rozměry čtenářství
- Rozměry čtenářství (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18440/12:50000609!RIV13-MSM-18440___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18440/12:50000609
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - curriculum; qualitative research; reading literacy (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Recenzované monografie, 10.
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Čuřín, Michal
- Bubeníčková, Petra
- Zachová, Alena
- Izáková, Eva
- Markoš, Martin
- Vaníčková, Vanda
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |