Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The importance of pupils´ pre-concepts is emphasized especially in the constructivist oriented education. The aim of the Grant Agency of the Czech Republic (GACR) Project called %22Constructivism and its application in the integrated natural science education%22 searches answer the question about optimal structure and content of primary science education based on the pre-concept research (by own questionnaire) which plays the integrating role in Physics, Chemistry and Biology. The main contribution to the research and diagnostics of the level of pupils´ pre-concepts (matter, energy, density and Sun) covers the following theses: the knowledge of pre-concepts plays an un-substitutable role in forming adequate competences defined in curricula, the knowledge of the level and ways of forming terminology enable creating the complete system of natural science education in the appropriate quality and in case of discovering important misconcept and it is possible to continue the process by creating modul
- The importance of pupils´ pre-concepts is emphasized especially in the constructivist oriented education. The aim of the Grant Agency of the Czech Republic (GACR) Project called %22Constructivism and its application in the integrated natural science education%22 searches answer the question about optimal structure and content of primary science education based on the pre-concept research (by own questionnaire) which plays the integrating role in Physics, Chemistry and Biology. The main contribution to the research and diagnostics of the level of pupils´ pre-concepts (matter, energy, density and Sun) covers the following theses: the knowledge of pre-concepts plays an un-substitutable role in forming adequate competences defined in curricula, the knowledge of the level and ways of forming terminology enable creating the complete system of natural science education in the appropriate quality and in case of discovering important misconcept and it is possible to continue the process by creating modul (en)
- Význam a důležitost prekonceptů podtrhuje zejména konstruktivistické pojetí učení. V rámci řešení dílčího úkolu projektu GAČR %22Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání%22, jsme se rozhodli pokusit se zodpovědět některé z těchto otázek a provést výzkum prekonceptů některých, z našeho pohledu integrujících, pojmů z učiva fyziky, chemie a biologie. Hlavní přínos zkoumání a diagnostiky dětských pojetí - prekonceptů lze shrnout do v následujících bodů: znalost prekonceptů hraje nezastupitelnou roli při vytváření příslušných kompetencí vymezených v kurikulech, v reálné školní praxi umožňuje znalost úrovně a způsobů vytváření pojmů na dané úrovni vytvořit ucelený systém přírodovědného vzdělávání na patřičné vědecké úrovni a pokud budeme schopni odhalit nejzávažnější miskoncepce, je možné diferencovaně přistupovat k vytváření vzdělávacích modulů v oblasti přírodních věd. (cs)
|
Title
| - The Pupils Pre-Concepts in Primary Science Education as a Starting Point for Creation the Integrated Natural Science Didactics System
- Prekoncepty žáků z oblasti primárního přírodovědného vzdělávání jako východisko tvorby integrovaného didaktického systému (cs)
- The Pupils Pre-Concepts in Primary Science Education as a Starting Point for Creation the Integrated Natural Science Didactics System (en)
|
skos:prefLabel
| - The Pupils Pre-Concepts in Primary Science Education as a Starting Point for Creation the Integrated Natural Science Didactics System
- Prekoncepty žáků z oblasti primárního přírodovědného vzdělávání jako východisko tvorby integrovaného didaktického systému (cs)
- The Pupils Pre-Concepts in Primary Science Education as a Starting Point for Creation the Integrated Natural Science Didactics System (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18440/07:00001987!RIV08-GA0-18440___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18440/07:00001987
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Pupils´ pre-concepts of matter, energy, density and Sun; integrated science education, primary science education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Science and Technology Education
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bílek, Martin
- Klečková, M.
- Holubová, R.
- Kainzová, V.
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |