Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V příspěvku je věnována pozornost problematice získávání pedagogických kompetencí studentů učitelství na Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU. Problémy ve vzdělávání učitelů jsou shledávány v obsazích studijních programů, ve vlastní vysokoškolské výuce, ale také v kvalitě přijímaných studentů a formování jejich postojů k profesi učitele. V letech 2008-2010 bylo provedeno na ICV MENDELU v rámci interního vědecko-výzkumného projektu šetření, ve kterém jsme si kladli otázku, zda jsou absolventi studijního programu Specializace v pedagogice dostatečně vybaveni teoretickými a praktickými znalostmi, dovednostmi a návyky nezbytnými pro výkon profese učitele střední odborné školy. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Z výzkumného šetření vyplývá převažující spokojenost studentů, ale také zaměstnavatelů se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí v průběhu studia. Rovněž se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků je spokojena převážná většina respondentů, kteří dotazník vyplnili. V případě studentů i budoucích zaměstnavatelů ovšem převažuje pouze částečná spokojenost oproti plné spokojenosti.
- V příspěvku je věnována pozornost problematice získávání pedagogických kompetencí studentů učitelství na Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU. Problémy ve vzdělávání učitelů jsou shledávány v obsazích studijních programů, ve vlastní vysokoškolské výuce, ale také v kvalitě přijímaných studentů a formování jejich postojů k profesi učitele. V letech 2008-2010 bylo provedeno na ICV MENDELU v rámci interního vědecko-výzkumného projektu šetření, ve kterém jsme si kladli otázku, zda jsou absolventi studijního programu Specializace v pedagogice dostatečně vybaveni teoretickými a praktickými znalostmi, dovednostmi a návyky nezbytnými pro výkon profese učitele střední odborné školy. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Z výzkumného šetření vyplývá převažující spokojenost studentů, ale také zaměstnavatelů se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí v průběhu studia. Rovněž se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků je spokojena převážná většina respondentů, kteří dotazník vyplnili. V případě studentů i budoucích zaměstnavatelů ovšem převažuje pouze částečná spokojenost oproti plné spokojenosti. (cs)
- The paper addressed the issue of acquiring teaching competence of student teachers at the Institute for Lifelong Learning MENDELU. Problems in teacher education are seen in the contents of study programs in their own college education, but also in the quality of admitted students and shaping their attitudes to the profession of teacher. In the years 2008 - 2010 was carried out on the ICV MENDELU an internal research project survey, in which we wondered whether the graduates of the program of study Specialization in Pedagogy adequately equipped with theoretical and practical knowledge, skills and habits necessary for the profession of teaching middle vocational schools. As the main research method was used polling method, technique questionnaire. The research survey shows overwhelming satisfaction of students, but also employers to gain a comprehensive structure of theoretical knowledge during the studies. They also gain a comprehensive structure of practical skills and habits is satisfied the vast majority of respondents who completed the questionnaire. In the case of students and future employers, however prevails only partial satisfaction versus satisfaction. (en)
|
Title
| - Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol
- Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol (cs)
- The requirements of employers on competencies for teachers of secondary vocational schools (en)
|
skos:prefLabel
| - Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol
- Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol (cs)
- The requirements of employers on competencies for teachers of secondary vocational schools (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43670/11:00180655!RIV12-MSM-43670___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43670/11:00180655
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - key competencies; research survey; Teacher of vocational subjects; high school; teacher training (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Danielová, Lenka
- Janderková, Dita
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |