About: Účelová komunikace     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The described solution is intended to increase the bearing capacity of special roads in waterlogged places using forest biomass. There are usually short sections of roads but their bad condition can put the entire forest road network that is located behind this local waterlogging out of operation. The current practice solves the waterlogged sections by installing coarse crushed stone. This is mainly used for its simplicity and low costs. However, it is a temporary solution and needs to be repeated. The presented technical solution is based on the principle of using a constructional layer of brown wood chips together with geotextile for reinforcement and a top covering layer for the traffic of road vehicles. The reinforcement is installed over a levelled and appropriately sloped subgrade where geotextile is placed on the entire width of the subgrade and the necessary length. The geotextile is then placed on the adjusted subgrade. The geotextile is covered with a layer of brown wood chips, which are spread and sloped with the required camber. It is necessary to keep the same cross camber as the subgrade has. The layer of wood chips is compacted by static pressure without vibration. Subsequently, this prepared layer is again covered with geotextile, which encapsulates the wood chips. The wood chips are thus enclosed in the geotextile and form the core of the operational reinforcement within the construction. The brown wood chips together with the geotextile form a continuous layer, like a board, which distributes the pressure of vehicles and their wheels better than a layer of unsealed crushed stone would. (en)
  • Navržené řešení se týká oblasti techniky, v níž se řeší problémy spojené se snížením únosnosti účelových komunikací v místech, způsobené zejm. vlivem vysoké hladiny podzemní vod. Jedná se o technické řešení, kdy je pro zpevnění použita skladba konstrukčních vrstev hnědé štěpky spolu s geotextílii a krycí vrstvou umožňující průjezd silničních vozidel. Zařízení se tvoří na urovnané a do patřičného příčného sklonu vyspádované zemní pláni tělesa cesty, na kterou se rozloží v celé šířce zemní pláně a potřebné délce geotextilie. Na geotextíli se naveze vrstva hnědé štěpky, která se rozprostře a vyspáduje do požadovaného příčného sklonu. Minimální tloušťka vrstvy hnědé štěpky po zhutnění musí dosahovat 200 mm. Následně se na takto připravenou vrstvu štěpky položí geotextilie, která vrstvu hnědé štěpky uzavře. Hnědá štěpka je v podstatě obalena geotextilií a tvoří jádro provozního zpevnění v tělese konstrukce provozního zpevnění. Hnědá štěpka spolu s geotextilií vytváří souvislou vrstvu, která tlaky kol na neúnosné podloží roznáší do plochy lépe než samotné drcené kamenivo. Z důvodu omezení přístupu vzduchu k hnědé štěpce a také z důvodu plynulé jízdy vozidla po zpevnění je nutné překrýt vrstvu hnědé štěpky 1 krycí vrstvou o celkové minimální tloušťce po zhutnění 150 mm.
  • Navržené řešení se týká oblasti techniky, v níž se řeší problémy spojené se snížením únosnosti účelových komunikací v místech, způsobené zejm. vlivem vysoké hladiny podzemní vod. Jedná se o technické řešení, kdy je pro zpevnění použita skladba konstrukčních vrstev hnědé štěpky spolu s geotextílii a krycí vrstvou umožňující průjezd silničních vozidel. Zařízení se tvoří na urovnané a do patřičného příčného sklonu vyspádované zemní pláni tělesa cesty, na kterou se rozloží v celé šířce zemní pláně a potřebné délce geotextilie. Na geotextíli se naveze vrstva hnědé štěpky, která se rozprostře a vyspáduje do požadovaného příčného sklonu. Minimální tloušťka vrstvy hnědé štěpky po zhutnění musí dosahovat 200 mm. Následně se na takto připravenou vrstvu štěpky položí geotextilie, která vrstvu hnědé štěpky uzavře. Hnědá štěpka je v podstatě obalena geotextilií a tvoří jádro provozního zpevnění v tělese konstrukce provozního zpevnění. Hnědá štěpka spolu s geotextilií vytváří souvislou vrstvu, která tlaky kol na neúnosné podloží roznáší do plochy lépe než samotné drcené kamenivo. Z důvodu omezení přístupu vzduchu k hnědé štěpce a také z důvodu plynulé jízdy vozidla po zpevnění je nutné překrýt vrstvu hnědé štěpky 1 krycí vrstvou o celkové minimální tloušťce po zhutnění 150 mm. (cs)
Title
  • Účelová komunikace
  • Special road (en)
  • Účelová komunikace (cs)
skos:prefLabel
  • Účelová komunikace
  • Special road (en)
  • Účelová komunikace (cs)
skos:notation
  • RIV/62156489:43410/13:00203595!RIV14-MSM-43410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648902)
http://linked.open...cisloPatentuVzoru
  • 25474
http://linked.open...eleniPatentuVzoru
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 112301
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43410/13:00203595
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • special road; bearing capacity; wood chips (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3EC80511F85E]
http://linked.open.../licencniPoplatek
http://linked.open...ydaniPatentuVzoru
  • Prague
http://linked.open...atelePatentuVzoru
  • Úřad průmyslového vlastnictví
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...ydaniPatentuVzoru
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hrůza, Petr
http://linked.open...mniOchranaPatentu
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
http://linked.open...uzitiPatentuVzoru
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software