About: Těžba náletových dřevin v ochranných pásmech železniční dopravní cesty     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The monograph subject consists in the technological procedure of care of tree stands in protected zones along railway lines and the subsequent transport and adjustment of felled dendromass. So far, felling is carried out on the basis of portable power saws. On steep slopes, workers use arboristic equipment (systems). A new technology has been worked out of self-seeding trees using a harvester placed on a plateau wagon, which is transported to a workplace by railway. The detailed position of the harvester to a felled tree is provided by its movement on the wagon plateau. Skidding and hauling the exploited dendromass to landings is carried out by means of a forwarder placed and stabilized on a plateau wagon creating the part of a special unit where another wagon with sideboards was included. The felled dendromass is collected by a grab of the forwarder hydraulic crane and placed on its loading space and into the stowage space of the unit neighbouring wagon. After filling the loading capacity the unit leaves for a railway station where the dedromass is disintegrated by a chipping machine and placed into the loading space of a logging truck-and-trailer unit. Final products of the technological procedure are fuel chips and in some cases also saw, aggregate and pulp logs. Through the proposed technological procedure, the time of the line closure is shortened, the safety of workers felling self-seeding trees is increased and the equipment of fellers by qualification certificates for given operations is required. Wood obtained from advance growth is realized together with cleaning the workplaces and the environmentally friendly operations are provided. (en)
  • Předmětem monografie je technologický postup údržby dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železničních dopravních cest a následný transport a úprava vytěžené dendromasy. Těžba dříví je dosud řešena na bázi použití přenosné motorové pily. Na strmých svazích pracovníci užívají poutací arboristické systémy. Vyřešena nová technologie těžby náletových dřevin harvestorem umístěným na plošinovém železničním vozu, kterým je po železnici dopraven na pracoviště. Detailní postavení harvestoru ke kácenému stromu zajišťuje jeho pojezd po plošině železničního vozu. Soustřeďování a odvoz vytěžené dendromasy na úložné skládky pomocí forwarderu, umístěného a stabilizovaného na plošinovém železničním vozu, tvořícího součást zvláštní soupravy, do níž je zařazen minimálně ještě jeden železniční vůz s postranicemi. Vytěžená dendromasa je sbírána drapákem hydraulického jeřábu forwarderu a ukládána na jeho ložný prostor a do úložného prostoru sousedního vozu soupravy. Po naplnění ložných prostor souprava odjíždí na železniční stanici, kde je dendromasa desintegrována přistaveným štěpkovacím strojem a ukládána do ložného prostoru odvozní automobilové soupravy. Konečným produktem technologického postupu je energetická štěpka a v některých případech i výřezy pilařské, agregátové a vlákninové. Navrženým technologickým postupem je zkrácena doba uzavírky tratí, zvýšena bezpečnost pracovníků v těžbě náletových dřevin, požadováno vybavení pracovníků kvalifikačními osvědčeními pro dané práce. Dříví vytěžené z nárostů je zpeněženo se současným úklidem pracovišť a je zajištěna ekologická čistota prací.
  • Předmětem monografie je technologický postup údržby dřevinných porostů v ochranných pásmech podél železničních dopravních cest a následný transport a úprava vytěžené dendromasy. Těžba dříví je dosud řešena na bázi použití přenosné motorové pily. Na strmých svazích pracovníci užívají poutací arboristické systémy. Vyřešena nová technologie těžby náletových dřevin harvestorem umístěným na plošinovém železničním vozu, kterým je po železnici dopraven na pracoviště. Detailní postavení harvestoru ke kácenému stromu zajišťuje jeho pojezd po plošině železničního vozu. Soustřeďování a odvoz vytěžené dendromasy na úložné skládky pomocí forwarderu, umístěného a stabilizovaného na plošinovém železničním vozu, tvořícího součást zvláštní soupravy, do níž je zařazen minimálně ještě jeden železniční vůz s postranicemi. Vytěžená dendromasa je sbírána drapákem hydraulického jeřábu forwarderu a ukládána na jeho ložný prostor a do úložného prostoru sousedního vozu soupravy. Po naplnění ložných prostor souprava odjíždí na železniční stanici, kde je dendromasa desintegrována přistaveným štěpkovacím strojem a ukládána do ložného prostoru odvozní automobilové soupravy. Konečným produktem technologického postupu je energetická štěpka a v některých případech i výřezy pilařské, agregátové a vlákninové. Navrženým technologickým postupem je zkrácena doba uzavírky tratí, zvýšena bezpečnost pracovníků v těžbě náletových dřevin, požadováno vybavení pracovníků kvalifikačními osvědčeními pro dané práce. Dříví vytěžené z nárostů je zpeněženo se současným úklidem pracovišť a je zajištěna ekologická čistota prací. (cs)
Title
  • Těžba náletových dřevin v ochranných pásmech železniční dopravní cesty
  • Těžba náletových dřevin v ochranných pásmech železniční dopravní cesty (cs)
  • Extraction of woody vegetation in protected areas along the railway tracks (en)
skos:prefLabel
  • Těžba náletových dřevin v ochranných pásmech železniční dopravní cesty
  • Těžba náletových dřevin v ochranných pásmech železniční dopravní cesty (cs)
  • Extraction of woody vegetation in protected areas along the railway tracks (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43410/11:00180351!RIV12-MSM-43410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648902)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 235061
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43410/11:00180351
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • work safety; loging and transport machinery; logging technology; advance growth; protected zones along railway lines; railways (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [550854A67F74]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Těžba náletových dřevin v ochranných pásmech železniční dopravní cesty
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Neruda, Jindřich
  • Nevrkla, Pavel
  • Ulrich, Radomír
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7375-564-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software