About: Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • A computerized model based on the principle of finite element method is prepared to ease the reconstruction of transport communications. The pavement involved consists of special materials (not agglutinated materials). ANSYS software has been used to create flexible model based on the principle of variable parameters. The variability of input of parameters is required for the execution of the right number of repeated calculations depending on the used simulations method. This principle is useful for both projection optimization and stochastic analysis. The finite element model of pavement structure is created in the ANSYS program. The model is fully parametric. As result, the basic parameters describing the structure, e.g. thickness of structural layers or material properties, can be changed and thus different types of pavements can be analysed. The exact values of input parameters are highly uncertain. The source of uncertainties is the fact that input parameters are generally random ones, and also t (en)
  • Navrhování vozovek lesních odvozních cest je často okrajovým zájmem odborné inženýrské problematiky. Vozovky účelových komunikací jsou ve srovnání se sítí veřejných cest méně dopravně vytížené, avšak náročnost dopravy, zátěž vozovek, únosnost podloží a konstrukčních vrstev vyžaduje specifickou projekční pozornost. Konstrukce netuhých vozovek prodělává neustálý vývoj, v závislosti na nových technologiích, materiálech a mechanizaci. Stále častěji je pro zjišťování chování složitého nehomogenního systému vozovka - podloží využíváno výpočetní techniky a numerického modelování. Na Ústavu tvorby a ochrany krajiny je v prostředí programu ANSYS (využívající metodu konečných prvků) vytvářen výpočetní model systému netuhé vozovky a podloží, který bude v budoucnu využíván pro parametrické studie (Florian, Žák, Hradil 2003). Tyto budou využity pro optimalizaci návrhu netuhých vozovek pomocí tzv. citlivostních analýz, které jsou schopny zjišťovat míru vlivu jednotlivých vstupních charakteristik podloží a jednotliv
  • Navrhování vozovek lesních odvozních cest je často okrajovým zájmem odborné inženýrské problematiky. Vozovky účelových komunikací jsou ve srovnání se sítí veřejných cest méně dopravně vytížené, avšak náročnost dopravy, zátěž vozovek, únosnost podloží a konstrukčních vrstev vyžaduje specifickou projekční pozornost. Konstrukce netuhých vozovek prodělává neustálý vývoj, v závislosti na nových technologiích, materiálech a mechanizaci. Stále častěji je pro zjišťování chování složitého nehomogenního systému vozovka - podloží využíváno výpočetní techniky a numerického modelování. Na Ústavu tvorby a ochrany krajiny je v prostředí programu ANSYS (využívající metodu konečných prvků) vytvářen výpočetní model systému netuhé vozovky a podloží, který bude v budoucnu využíván pro parametrické studie (Florian, Žák, Hradil 2003). Tyto budou využity pro optimalizaci návrhu netuhých vozovek pomocí tzv. citlivostních analýz, které jsou schopny zjišťovat míru vlivu jednotlivých vstupních charakteristik podloží a jednotliv (cs)
Title
  • Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.
  • Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka. (cs)
  • A Computing Model Calibration of System Subgrade - Roadway. (en)
skos:prefLabel
  • Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.
  • Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka. (cs)
  • A Computing Model Calibration of System Subgrade - Roadway. (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43410/09:00144402!RIV10-MSM-43410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648902)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 321405
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43410/09:00144402
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • parametric computing modelpavement construction; Roadway construction; Forest Road Network (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2EA78E3C239D]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Zvolen
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zvolen
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Proceedings of the International Scientific Conference %22Forest Construction in the Country 2009%22
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ševelová, Lenka
  • Kozumplíková, Alice
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Department of Forest Construction and Ameliorations, Faculty of Forestry, Technical University in Zvolen
https://schema.org/isbn
  • 978-80-228-2049-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software