About: The teacher or superman     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit a objasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. %22Publish or perish%22 a vyplývající slovní spojení Impact factor, Hirschův index, RIV a další jsou součástí denní učitelské činnosti. Dnešní učitel musí být manažer. Projekty je třeba nejen získat, ale také je nutné zvládnou veškerou administrativu, výběrová řízení, finanční toky a další činnosti vyžaduje kvalitní manažerskou činnost. Dnešní učitel je učitel, vědec a manažer v jedné osobě. Přitom ne každý má nadání, zkušenosti a vzdělání pro všechny tři zmíněné oblasti činnosti. Přesto všechny tyto tři úkoly musí zvládat, podobně jako superman.
  • Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit a objasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. %22Publish or perish%22 a vyplývající slovní spojení Impact factor, Hirschův index, RIV a další jsou součástí denní učitelské činnosti. Dnešní učitel musí být manažer. Projekty je třeba nejen získat, ale také je nutné zvládnou veškerou administrativu, výběrová řízení, finanční toky a další činnosti vyžaduje kvalitní manažerskou činnost. Dnešní učitel je učitel, vědec a manažer v jedné osobě. Přitom ne každý má nadání, zkušenosti a vzdělání pro všechny tři zmíněné oblasti činnosti. Přesto všechny tyto tři úkoly musí zvládat, podobně jako superman. (cs)
  • Today's teachers tasks are varied at the university. Today, the teacher acts in a more diverse roles that require different talents and different pre-training. At the same time teacher's roles take place societal shift and changing understanding of the role of the teacher. The first task of the teacher is teaching. The teacher must teach students what they must know well and explain it to them, because many subjects cannot be taught, they need to understand that. It is necessary to combine the technical side of everything and explain and clarify. Today's teacher could be also tutor students, respectively should lead tutors as people who take care about a particular group of students, consult and practice with them the subject of their interest. Today's teacher should be a mentor, ie. counselor, teacher and master with a personal approach to students. As an experienced person leads students in a particular area, teaches them clearly, leads by example, according to his best life experiences. Today's teacher must be a scientist. %22Publish or perish%22 and the resulting phrase Impact Factor, Hirsch index, RIV and more are part of the daily teaching activities. Today's teacher must be a manager. Projects must be not only accepted but also must be administrated, managed, financed etc. Today's teacher is a teacher, researcher and manager in one person. Not everyone has the talent, experience and education for all three of these areas of activity. Yet all three of these tasks must cope with, like superman. (en)
Title
  • The teacher or superman (en)
  • Učitel či superman
  • Učitel či superman (cs)
skos:prefLabel
  • The teacher or superman (en)
  • Učitel či superman
  • Učitel či superman (cs)
skos:notation
  • RIV/62156489:43210/14:00213867!RIV15-MSM-43210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 51680
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43210/14:00213867
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teaching; science activity; management (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [4F6796542AA0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Luhačovice-Pozlovice, hotel Adamantino
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Informatika XXVII/2014
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ždímal, Václav
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vydavatelství MENDELU v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7509-126-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software