About: Využití sociálních sítí jako nástroje marketingové komunikace destinace     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Nowadays social networks rank among relatively new tools of marketing communication. However, their potential is only partially used. The article deals with using social networks Facebook, YouTube, Pinterest, Twitter, Foursquare and Google+ for marketing communication in the destination of the Czech Republic that is analysed according to Stern metrics. Via primary marketing research the priorities and needs of social networks users during their search for information on tourism are found out, as well as their behaviour at social networks. The main objective of the article is to suggest a recommendation for optimal social networks utilization as a modern communication tool for the destination of the Czech Republic. Besides other things, the results have revealed that photographs, videos and friends' reactions to articles and events appear to be the most attractive way of communication for users. What also seems inevitable are links to a destination's official websites, contact email address and links to other social networks including those to a reservation system as the information on accommodation is important for other responders, too. (en)
  • Sociální sítě patří v současné době k relativně novým nástrojům marketingové komunikace. Jejich potenciál je však využíván pouze částečně. Článek se zabývá využitím sociálních sítí Facebook, YouTube, Pinterest, Twitter, Foursquare a Google+ při marketingové komunikaci destinace Česká republika, která je analyzována dle Sterneho metrik. Prostřednictvím primárního marketingového průzkumu jsou zjištěny priority a potřeby uživatelů sociálních sítí při vyhledávání informací o cestovním ruchu a jejich chování na sociálních sítích. Hlavním cílem příspěvku je navrhnout doporučení pro optimální využití sociálních sítí jako moderního komunikačního nástroje destinace Česká republika. Z výsledků mimo jiné vyplynulo, že nejatraktivnějším způsobem komunikace jsou pro uživatele fotografie a videa a reakce přátel na články a události. Nezbytné jsou rovněž odkazy na oficiální webové stránky destinace, kontaktní email a odkazy na ostatní sociální sítě včetně odkazů na rezervační systém, jelikož informace o ubytování jsou pro respondenty důležité.
  • Sociální sítě patří v současné době k relativně novým nástrojům marketingové komunikace. Jejich potenciál je však využíván pouze částečně. Článek se zabývá využitím sociálních sítí Facebook, YouTube, Pinterest, Twitter, Foursquare a Google+ při marketingové komunikaci destinace Česká republika, která je analyzována dle Sterneho metrik. Prostřednictvím primárního marketingového průzkumu jsou zjištěny priority a potřeby uživatelů sociálních sítí při vyhledávání informací o cestovním ruchu a jejich chování na sociálních sítích. Hlavním cílem příspěvku je navrhnout doporučení pro optimální využití sociálních sítí jako moderního komunikačního nástroje destinace Česká republika. Z výsledků mimo jiné vyplynulo, že nejatraktivnějším způsobem komunikace jsou pro uživatele fotografie a videa a reakce přátel na články a události. Nezbytné jsou rovněž odkazy na oficiální webové stránky destinace, kontaktní email a odkazy na ostatní sociální sítě včetně odkazů na rezervační systém, jelikož informace o ubytování jsou pro respondenty důležité. (cs)
Title
  • Využití sociálních sítí jako nástroje marketingové komunikace destinace
  • Využití sociálních sítí jako nástroje marketingové komunikace destinace (cs)
  • Using social networks as tools for marketing communication of a destination (en)
skos:prefLabel
  • Využití sociálních sítí jako nástroje marketingové komunikace destinace
  • Využití sociálních sítí jako nástroje marketingové komunikace destinace (cs)
  • Using social networks as tools for marketing communication of a destination (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/14:00223045!RIV15-MSM-43110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 55171
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/14:00223045
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marketing communication; tourism destination; social networks (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FD0D6B767EDD]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Ekonomická revue cestovného ruchu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 47
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vajčnerová, Ida
  • Kloudová, Eva
issn
  • 0139-8660
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software