Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek se zabývá přístupy k evaluaci destinace cestovního ruchu. Hodnotí používané metody, jejich komplexnost a případné nedostatky a využívá kompilace současných postupů a principů komplexního managementu kvality k vytvoření modelu hodnotící destinaci na základě faktorů ovlivňujících její kvalitu. Komplexní management kvality zahrnuje ve svém přístupu spokojenost návštěvníků, spokojenost poskytovatelů služeb a místních obyvatel a současně i ohleduplný přístup k životnímu prostředí. V rámci příspěvku je provedena kvantifikace kvality destinace stanovením Indexu kvality destinace Q, díky kterému lze srovnat hodnocené destinace. Metoda byla ověřena ve dvou destinacích turistického regionu Jižní Morava. Na základě výsledků šetření, to je kvantifikace faktorů a dimenzí kvality destinací a stanovení Indexu kvality destinace Q, lze konstatovat, že Znojemsko a Podyjí je celkově kvalitnější destinací než Lednicko-valtický areál, kde bylo zjištěno, že nižší úroveň celkové kvality je ovlivněna zejména oblastí služeb, a to úrovní místní dopravy v destinaci a dopravní dostupností. Byly tedy identifikovány oblasti vhodné pro zlepšení a kvantifikována hodnota jak jednotlivých faktorů a dimenzí, tak celkové kvality destinace, což je významné pro následné vyhodnocení nápravných opatření a srovnání v následujících letech.
- Příspěvek se zabývá přístupy k evaluaci destinace cestovního ruchu. Hodnotí používané metody, jejich komplexnost a případné nedostatky a využívá kompilace současných postupů a principů komplexního managementu kvality k vytvoření modelu hodnotící destinaci na základě faktorů ovlivňujících její kvalitu. Komplexní management kvality zahrnuje ve svém přístupu spokojenost návštěvníků, spokojenost poskytovatelů služeb a místních obyvatel a současně i ohleduplný přístup k životnímu prostředí. V rámci příspěvku je provedena kvantifikace kvality destinace stanovením Indexu kvality destinace Q, díky kterému lze srovnat hodnocené destinace. Metoda byla ověřena ve dvou destinacích turistického regionu Jižní Morava. Na základě výsledků šetření, to je kvantifikace faktorů a dimenzí kvality destinací a stanovení Indexu kvality destinace Q, lze konstatovat, že Znojemsko a Podyjí je celkově kvalitnější destinací než Lednicko-valtický areál, kde bylo zjištěno, že nižší úroveň celkové kvality je ovlivněna zejména oblastí služeb, a to úrovní místní dopravy v destinaci a dopravní dostupností. Byly tedy identifikovány oblasti vhodné pro zlepšení a kvantifikována hodnota jak jednotlivých faktorů a dimenzí, tak celkové kvality destinace, což je významné pro následné vyhodnocení nápravných opatření a srovnání v následujících letech. (cs)
- The paper deals with approaches towards evaluating a tourist destination. It assesses used methods, their complexity and possible weaknesses and utilizes the compilation of present techniques and principles of total quality management to create a model that evaluates a destination on the basis of factors having an impact on its quality. Total quality management in its approach covers customer satisfaction, service providers' as well as local inhabitants' satisfaction and at the same time also a respectable approach to the environment. The quantification of a destination quality is realized by means of setting the Q Index of destination quality thanks to which evaluated destinations can be compared. The method has been verified in two destinations of the tourist region of South Moravia. On the basis of the research results, which means the quantification of factors and dimensions of destination quality and setting the Q Index of destination quality, we can claim that the destination of Znojemsko and Podyjí is generally of a higher quality than the Lednicko-valtický area where it was found out that the lower level of general quality is influenced especially by the area of services - the level of local transportation in the destination and transport accessibility. That is why areas suitable for improvement have been identified and the value of individual factors and dimensions as well as the overall quality of the destination has been quantified, which is significant for the following evaluation of reformative measures and comparison in following years. (en)
|
Title
| - Metody evaluace destinace cestovního ruchu
- Metody evaluace destinace cestovního ruchu (cs)
- The Methods of Evaluating a Tourist Destination (en)
|
skos:prefLabel
| - Metody evaluace destinace cestovního ruchu
- Metody evaluace destinace cestovního ruchu (cs)
- The Methods of Evaluating a Tourist Destination (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/12:00193355!RIV13-MSM-43110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/12:00193355
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - factors of quality; index of quality; evaluation; destination of tourism (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Czech Hospitality and Tourism Papers
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Ryglová, Kateřina
- Vajčnerová, Ida
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |