Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper focuses on customer relationship management (CRM). First, the essence of CRM and its principles are explained. Attention is given to the methods of applying CRM. The paper also describes processes, dimension and phases of CRM. The final part of the article contains influences of the implementation of customer relationship management on company process, for example - customer loyalty and satisfaction, costs and turnover or influences on employee. Paper is elaborated in connection with solution of the research plan of the Faculty of Business and Economics, Mendel University in Brno, No. MSM 6215648904. (en)
- Článek se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Nejprve je vysvětlena podstata CRM a jeho principy. Pozornost je věnována způsobům uplatnění CRM. Článek se také věnuje procesům, dimenzím a fázím CRM. Závěrečná část článku je věnována vlivům implementace řízení vztahů se zákazníky na jednotlivé podnikové procesy např. na věrnost zákazníků a jejich spokojenost, na náklady a obrat podniku či na zaměstnance. Článek je zpracován v souvislosti s řešením Výzkumného záměru Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně, č. MSM 6215648904.
- Článek se zabývá problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Nejprve je vysvětlena podstata CRM a jeho principy. Pozornost je věnována způsobům uplatnění CRM. Článek se také věnuje procesům, dimenzím a fázím CRM. Závěrečná část článku je věnována vlivům implementace řízení vztahů se zákazníky na jednotlivé podnikové procesy např. na věrnost zákazníků a jejich spokojenost, na náklady a obrat podniku či na zaměstnance. Článek je zpracován v souvislosti s řešením Výzkumného záměru Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně, č. MSM 6215648904. (cs)
|
Title
| - Customer relationship management (en)
- Řízení vztahů se zákazníky
- Řízení vztahů se zákazníky (cs)
|
skos:prefLabel
| - Customer relationship management (en)
- Řízení vztahů se zákazníky
- Řízení vztahů se zákazníky (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/12:00192477!RIV13-MSM-43110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/12:00192477
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - customer; processes, dimension and phases of CRM; customer relationship managemetn (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |