About: About Principles of Advertising     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Publikace obsahuje čtyři základní kapitoly z oblasti teorie fungování reklamy. První kapitola se zabývá podstatou fungování reklamy a prezentuje historické i současné chápání fungování tohoto společenského fenoménu. Druhá kapitola se zabývá efektivitou reklamy, jejím měřením a některými fazetami efektivity, kterými například jsou emoce, kreativita, humor, hudba aj. Třetí kapitola se zabývá strategií a plánováním reklamy a poslední problematikou mezinárodní reklamy. Obsah publikace prezentuje výstupy desítek metaanalýz a výzkumů uskutečněných v zahraničí stejně jako původní výzkumy autora publikace.
  • Publikace obsahuje čtyři základní kapitoly z oblasti teorie fungování reklamy. První kapitola se zabývá podstatou fungování reklamy a prezentuje historické i současné chápání fungování tohoto společenského fenoménu. Druhá kapitola se zabývá efektivitou reklamy, jejím měřením a některými fazetami efektivity, kterými například jsou emoce, kreativita, humor, hudba aj. Třetí kapitola se zabývá strategií a plánováním reklamy a poslední problematikou mezinárodní reklamy. Obsah publikace prezentuje výstupy desítek metaanalýz a výzkumů uskutečněných v zahraničí stejně jako původní výzkumy autora publikace. (cs)
  • Publication content four fundamental chapters from theory of advertising. The first one concerns principles of how advertising works and presents both historical and present understanding of this social phenomenom. Second chapter concerns efectivity of advertising, how it is measured and some fasets of efectivity, e.g. emotions, creativity, humor, music etc. The third chapter deals with advertising strategy and planing and the last one with the topic of international advertising. Content of publication presents outputs both of many metaanalysis and research undertaken abroad and original researches carried out by author of publication. (en)
Title
  • About Principles of Advertising (en)
  • O podstatě reklamy.
  • O podstatě reklamy. (cs)
skos:prefLabel
  • About Principles of Advertising (en)
  • O podstatě reklamy.
  • O podstatě reklamy. (cs)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/12:00191472!RIV13-MSM-43110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 155246
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/12:00191472
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • effectivity, creativity, emotions, comparative advertising; standardization, adaptation, localization, global brands, cultural dimensions; advertising, advertising models, strong and weak theory,; advertising strategy, creative strategy, appeals, execution, formats (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9481C0EF197F]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • O podstatě reklamy.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Světlík, Jaroslav
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Eurokódex
https://schema.org/isbn
  • 978-80-89447-85-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software