About: Řízení eLearningové výuky s využitím diagnostiky stylů učení     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Vzdělávání je stále častěji chápáno jako služba, která je poskytována vymezené množině jedinců, role studenta se tak stává dominantnější a celá výuka efektivnější. Vzniká tak prostor pro jejá rozvoj například adaptací stylů učení v rámci eLearningových aktivitách. Pokud je uvažováno toto rozšíření, pak základním úkolem je implementace rozpoznání stylů učení a vytvoření modelu studenta, kdy lze využít již existující přístupy a vhodně je zkombinovat. Rovněž je nutné vhodným způsobem styly rozpoznávat a aplikovat je na zkonstruovaný doménový model. Příspěvek sumarizuje možné problémy a možnosti automatizovaného učení a jeho individualizace.
  • Vzdělávání je stále častěji chápáno jako služba, která je poskytována vymezené množině jedinců, role studenta se tak stává dominantnější a celá výuka efektivnější. Vzniká tak prostor pro jejá rozvoj například adaptací stylů učení v rámci eLearningových aktivitách. Pokud je uvažováno toto rozšíření, pak základním úkolem je implementace rozpoznání stylů učení a vytvoření modelu studenta, kdy lze využít již existující přístupy a vhodně je zkombinovat. Rovněž je nutné vhodným způsobem styly rozpoznávat a aplikovat je na zkonstruovaný doménový model. Příspěvek sumarizuje možné problémy a možnosti automatizovaného učení a jeho individualizace. (cs)
  • An effectiveness of the teaching is understood as the one of the evaluation criterions closely interconnected to the problem of learning styles and clash of students' needs and disproportion between these ones and mainly used styles of teaching. However, the maximal level of individuation within the common education system is relatively low regarding limited time and potentials. But there is a really wide space for learning styles adoption within the eLearning and its applications. If the automated adaptation is expected, the first task is to recognize learning styles and which types of learning styles could be usually recognized. Current typologies and learning styles models could be considered as a suitable platform for modeling of students' needs. For example, these models are based on the Multiple Intelligences Theory, on using experiential learning model or on recognizing basic learning approaches. But, it seems to be optimal to use not only one model but more models together. The next crucial ta (en)
Title
  • Řízení eLearningové výuky s využitím diagnostiky stylů učení
  • Řízení eLearningové výuky s využitím diagnostiky stylů učení (cs)
  • Elearning management based on learning styles diagnostics (en)
skos:prefLabel
  • Řízení eLearningové výuky s využitím diagnostiky stylů učení
  • Řízení eLearningové výuky s využitím diagnostiky stylů učení (cs)
  • Elearning management based on learning styles diagnostics (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/09:00144659!RIV10-MSM-43110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 339451
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/09:00144659
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learning styles adaptation; eLearning; learning styles (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D80A1079D378]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Nitra
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • ASIS 2009 -- Adaptívne siete v informačných systémoch
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Malo, Roman
  • Raszková, Magdalena
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Nitra
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8094-593-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software