Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Paper comes from key economic indicators of eight Czech wine producers, and compares their levels reached in 2000 and 2005 based on the Map of the Marketplace approach. This application shows, that even though the Czech Republic have entered the European Union, in that period, the changes that happened did not have a major influence on the position of selected competitors. Authors also discuss the applicability of selected approach, which does not seem to automatically suggest particular actions to be taken and has to be considered a help in decision making. Interpretation of a particular position in the map, and its development in time can provide an important input for strategy formulation. The paper is a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904.
- Paper comes from key economic indicators of eight Czech wine producers, and compares their levels reached in 2000 and 2005 based on the Map of the Marketplace approach. This application shows, that even though the Czech Republic have entered the European Union, in that period, the changes that happened did not have a major influence on the position of selected competitors. Authors also discuss the applicability of selected approach, which does not seem to automatically suggest particular actions to be taken and has to be considered a help in decision making. Interpretation of a particular position in the map, and its development in time can provide an important input for strategy formulation. The paper is a part of solution of research plan of FBE MUAF in Brno, No. MSM 6215648904. (en)
- Příspěvek vychází z klíčových ekonomických ukazatelů osmi českých producentů vína a srovnává úroveň těchto ukazatelů v období 2000-2005 na základě přístupu Mapování trhu. Aplikace tohoto přístupu ukazuje, že přestože Česká republika vstoupila ve zmiňovaném období do EU, změny, k nimž došlo, neměly rozhodující dopad na pozici vybraných konkurentů. Autoři rovněž diskutují využitelnost zvoleného přístupu, který automaticky nenavrhuje konkrétní kroky k řešení nastalé situace, ale musí být vnímán jako pomůcka pro rozhodování. Interpretace konkrétní pozice na mapě a její vývoj mohou poskytnout vhodný podklad pro formulaci strategií. Příspěvek vzniká jako součást řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně, č. MSM 6215648904. (cs)
|
Title
| - Mapping the Czech wine market
- Mapování českého trhu s vínem (cs)
- Mapping the Czech wine market (en)
|
skos:prefLabel
| - Mapping the Czech wine market
- Mapování českého trhu s vínem (cs)
- Mapping the Czech wine market (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/08:00120784!RIV09-MSM-43110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/08:00120784
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - market share; return on assets; wine production; map of marketplace (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Firma a konkurenční prostředí 2008 - 2. část
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Žufan, Pavel
- Kučerová, Renata
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |