Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessary condition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification.
- In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessary condition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification. (en)
- V dnešním dynamicky se měnícím prostředí má marketing velice významnou roli. Tvorba úspěšných marketingových strategií vyžaduje velké množství kvalitních informací různého typu a z různých zdrojů. Výkonný databázový systém je nezbytnou podmínkou pro možnost tvorby a realizace těchto strategií. Práce se zabývá činnostmi v oblasti strategického marketingového plánování a specifikuje oblasti, jež jsou pro činnosti z pohledu databázových systémů klíčové a měly by tedy být databázovými systémy nabízeny -- jedná se o technologie Business Intelligence, prostředky pro datovou integraci a komunikaci, požadavky na bezpečnost a dostupnost, podpora transakcí a škálovatelnost. Z hlediska vyhovění těmto požadavkům jsou zkoumány hlavní komerční (Oracle, DB2, MS SQL a Sybase) a open-source (PostgreSQL, MySQL a Firebird) databázové systémy a je provedeno jejich srovnání. V úvahu jsou brány nejen nabízené funkce jednotlivých databází, ale také výsledky nezávislých testů prováděných např. firmami SAP Corporation či Tran (cs)
|
Title
| - Database system selection for marketing strategies support in information systems
- Výběr databázového systému pro podporu marketingových strategií v informačních systému (cs)
- Database system selection for marketing strategies support in information systems (en)
|
skos:prefLabel
| - Database system selection for marketing strategies support in information systems
- Výběr databázového systému pro podporu marketingových strategií v informačních systému (cs)
- Database system selection for marketing strategies support in information systems (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/07:00113674!RIV08-MSM-43110___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/07:00113674
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - marketing strategy; database management system; database comparison; Business Intelligence; data integration (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |