About: The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Hospitality services rank among significant realisation factors of tourism. Due to its increasing importance and high potential tourism falls into significant elements effecting a possible development of rural areas, especially in the area of maintaining and supporting small and medium businesses. This paper deals with the issues of customer behaviour in the Czech Republic with the emphasis on hospitality services. The main purpose was to identify and analyse development changes in customer behaviour in the area of these services. The pursuit of revealing the causes of such established changes and finding possible links and connections between individual factors was an inseparable part of it. Furthermore, we compare materially technical base and perceiving accommodation services in the period after 1989 with contemporary situation and we also outline new trends in customer behaviour in the Czech Republic. To reach these set targets a secondary date analysis was conducted and after that a primary resea
  • Hospitality services rank among significant realisation factors of tourism. Due to its increasing importance and high potential tourism falls into significant elements effecting a possible development of rural areas, especially in the area of maintaining and supporting small and medium businesses. This paper deals with the issues of customer behaviour in the Czech Republic with the emphasis on hospitality services. The main purpose was to identify and analyse development changes in customer behaviour in the area of these services. The pursuit of revealing the causes of such established changes and finding possible links and connections between individual factors was an inseparable part of it. Furthermore, we compare materially technical base and perceiving accommodation services in the period after 1989 with contemporary situation and we also outline new trends in customer behaviour in the Czech Republic. To reach these set targets a secondary date analysis was conducted and after that a primary resea (en)
  • Pohostinské služby patří mezi významné realizační faktory cestovního ruchu. Rostoucí význam a vysoký potenciál cestovního ruchu ho řadí mezi významné prvky možného rozvoje venkovských oblastí, zejména v oblasti zachování a podpory malého a středního podnikání. Příspěvek se zabývá problematikou chování spotřebitelů v České republice se zaměřením na ubytovací služby. Hlavním cílem bylo identifikovat a analyzovat vývojové změny ve spotřebitelském chování v oblasti těchto služeb. Nedílnou součástí byla snaha o odhalení příčin zjištěných změn a nalezení případných souvislostí a vazeb mezi jednotlivými faktory. Dále porovnáváme materiálně technickou základnu a vnímání ubytovacích služeb v období po roce 1989 se současným stavem a nastiňujeme nové směry spotřebitelského chování v České republice. K dosažení vytyčených cílů byla provedena sekundární analýza dat a následně primární výzkum formou dotazníkového šetření mezi spotřebiteli. Při statistickém vyhodnocení výzkumu byla u každé otázky vyhodnocena četnos (cs)
Title
  • The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic
  • Analýza spotřebitelského chování v ubytovacích službách po roce 1989 v České republice (cs)
  • The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic (en)
skos:prefLabel
  • The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic
  • Analýza spotřebitelského chování v ubytovacích službách po roce 1989 v České republice (cs)
  • The Analysis of Customer Behaviour in Accommodation Services after 1989 in the Czech Republic (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/07:00112576!RIV08-MSM-43110___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 518;529
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 11
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 409456
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/07:00112576
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • tourism; accommodation services; customer behaviour; hospitality services (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A7D1AFC59610]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Agricultural Economics
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 53
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ryglová, Kateřina
  • Vajčnerová, Ida
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 0139-570X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software