About: Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Postmodern educational theory connect the issue of education with the issue of the position of an individual in the power structure of society. This power structure could be represented by such words like privileged text, privileged competencies, privileged codes -- but also privileged educational strategies, instituions, organizations. The privileged entity is typical element of premodern and modern thought. Contemporary changes of educational space could be understood as an attempt to transcend modern concepts of education. This attempt can be described and analysed with a good heuristic effectivity by means of poststructuralist and postmodern concepts deconstruction and intertextuality. -- A change of educational space is a matter of communication. Everything in communication is an interpretation. Every interpretation is a matter of intertextual plays. But there exists an idea of two interpretations of interpretation: these two interpretations of interpretation are absolutely irreconcilable but we (en)
  • Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy -- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž můžeme vidět v pos
  • Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy -- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž můžeme vidět v pos (cs)
Title
  • Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
  • Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu (cs)
  • Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital (en)
skos:prefLabel
  • Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
  • Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu (cs)
  • Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/05:00093021!RIV06-MSM-43110___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 32;41
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 517190
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/05:00093021
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • deconstruction; education; intertextuality; postmodernism (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5826D6347C83]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Košice
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Medzi modernou a postmodernou I. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konané 4.-5. novembra 2004 v Košiciach
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hubík, Stanislav
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Pavla Jozefa Šafárika
https://schema.org/isbn
  • 80-7097-612-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software