Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Postmodern educational theory connect the issue of education with the issue of the position of an individual in the power structure of society. This power structure could be represented by such words like privileged text, privileged competencies, privileged codes -- but also privileged educational strategies, instituions, organizations. The privileged entity is typical element of premodern and modern thought. Contemporary changes of educational space could be understood as an attempt to transcend modern concepts of education. This attempt can be described and analysed with a good heuristic effectivity by means of poststructuralist and postmodern concepts deconstruction and intertextuality. -- A change of educational space is a matter of communication. Everything in communication is an interpretation. Every interpretation is a matter of intertextual plays. But there exists an idea of two interpretations of interpretation: these two interpretations of interpretation are absolutely irreconcilable but we (en)
- Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy -- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž můžeme vidět v pos
- Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy -- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž můžeme vidět v pos (cs)
|
Title
| - Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
- Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu (cs)
- Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital (en)
|
skos:prefLabel
| - Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
- Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu (cs)
- Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/05:00093021!RIV06-MSM-43110___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/05:00093021
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - deconstruction; education; intertextuality; postmodernism (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Medzi modernou a postmodernou I. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konané 4.-5. novembra 2004 v Košiciach
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Pavla Jozefa Šafárika
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |