About: Physical education for students with physical and combined disabilities in special schools     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Plánování a samotná realizace tělesné výchovy (TV) žáků s tělesným postižením vyžaduje v mnoha oblastech jiné podmínky, než u běžné populace. Tyto podmínky jsou dány charakterem a stupněm postižení či znevýhodnění žáka. V kontextu speciálního školství hovoříme o žácích s tělesným postižením (TP), u kterých se většinou k jejich somatickému postižení přidružily i další problémy komplikující možnost integrace do běžného typu škol. Jedná se především o kombinaci tělesného postižení s různým stupněm mentálního postižení, smyslovými vadami či jinými zdravotními komplikacemi. V praxi jde o velmi heterogenní skupinu žáků, u nichž plnění konceptu vzdělávacího oboru Tělesná výchova klade velmi vysoké nároky jak na odborné kompetence učitele, tak i na samotné podmínky školy (Šicová, 2007; Spurná, 2008). Analýzou současného stavu školní tělesné výchovy žáků s tělesným postižením v podmínkách speciálních škol se zabývala pilotní studie, která byla použita na šesti školách vzdělávajících žáky s tělesným a kombinovaným postižením. Prostřednictvím vedeného rozhovoru s učiteli TV na oslovených školách bylo snahou získat informace o hlavních čtyřech didaktických prvcích ovlivňujících průběh hodin tělesné výchovy (kurikulum, žák, učitel, materiální a prostorové podmínky).
  • Plánování a samotná realizace tělesné výchovy (TV) žáků s tělesným postižením vyžaduje v mnoha oblastech jiné podmínky, než u běžné populace. Tyto podmínky jsou dány charakterem a stupněm postižení či znevýhodnění žáka. V kontextu speciálního školství hovoříme o žácích s tělesným postižením (TP), u kterých se většinou k jejich somatickému postižení přidružily i další problémy komplikující možnost integrace do běžného typu škol. Jedná se především o kombinaci tělesného postižení s různým stupněm mentálního postižení, smyslovými vadami či jinými zdravotními komplikacemi. V praxi jde o velmi heterogenní skupinu žáků, u nichž plnění konceptu vzdělávacího oboru Tělesná výchova klade velmi vysoké nároky jak na odborné kompetence učitele, tak i na samotné podmínky školy (Šicová, 2007; Spurná, 2008). Analýzou současného stavu školní tělesné výchovy žáků s tělesným postižením v podmínkách speciálních škol se zabývala pilotní studie, která byla použita na šesti školách vzdělávajících žáky s tělesným a kombinovaným postižením. Prostřednictvím vedeného rozhovoru s učiteli TV na oslovených školách bylo snahou získat informace o hlavních čtyřech didaktických prvcích ovlivňujících průběh hodin tělesné výchovy (kurikulum, žák, učitel, materiální a prostorové podmínky). (cs)
  • Planning and teaching physical education for students with physical and combined disabilities in special schools requires different conditions then for pupils without disabilities. In special education we focus on students with combination of physical and intellectual impairments. We have used structured interviews to gather information about main four educational pillars of physical education (curriculum, teachers, students and material and space conditions). (en)
Title
  • Physical education for students with physical and combined disabilities in special schools (en)
  • Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání
  • Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání (cs)
skos:prefLabel
  • Physical education for students with physical and combined disabilities in special schools (en)
  • Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání
  • Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/13:33147525!RIV14-MSM-15510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 106950
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/13:33147525
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • special education; student with special educational needs; adapted physical education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C21E60B4021B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Speciální pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 23
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kudláček, Martin
  • Spurná, Miroslava
issn
  • 1211-2720
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software