Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - CÍLE: Hlavním cílem výzkumu je objektivizace monitoringu aktivního transportu adolescentů na základě triangulačního přístupu (objektivní měření přístroji Actigraph GT1M, resp. krokoměr YAMAX 700-M - subjektivní metody [dotazník Neighborhood Quality of Life Study (NQLS)] - systém INDARES). Výzkum si dále klade za cíl přispět ke komplexnějšímu uchopení zkoumané problematiky. METODIKA: Projekt byl realizován na záměrně vybrané škole - Gymnázium Nový Jičín. Celková velikost výzkumného souboru byla 27 respondentů Hlavním výzkumným nástrojem byl systém INDARES, na jehož podkladu respondenti zaznamenávali trasy AT. Data získaná z přístoje ActiGraph GT1M byla zpracována pomocí softwaru %22ActiPa2006%22. VÝSLEDKY: Při využití kombinace nově vytvořeného mapového modulu %22trasovače%22 v systému INDARES a dat získaných z přístroje Actigraph GT1M jsme mohli komparovat probandy, jejichž aktivní transport (AT) nepřesáhl hodnotu 1000m s těmi, jejichž hodnoty AT přesáhli hranici 1000 m. Při této komparaci byly zjištěny signifikantní rozdíly u PA v školních/pracovních dnech, jejíž průměrná intenzita byla v rozmezí 1 až 3 MET. Statistická významnost byla podložena i koeficientem %22effect size%22 (d = 0,83). Jedinci, kteří uvádějí AT do školy do 1000 m, dosahují signifikantně vyšší úrovně PA ve školních dnech než o víkendu (p = 0,003; F = 26,149; omega2 = 0,456), což potvrzuje věcně vysoce signifikantní rozdíly. Podobné výsledky jsme zaznamenali i u jedinců uvádějících AT do školy nad 1000 m - rozdíly mezi školními dny a víkendovými dny jsou znovu vysoce signifikantní (p = 0,0004; F = 26,149; omega2 = 0,456). ZÁVĚRY: Úroveň AT do/ze školy hraje důležitou roli v celkové úrovni PA u dětí a mládeže.
- CÍLE: Hlavním cílem výzkumu je objektivizace monitoringu aktivního transportu adolescentů na základě triangulačního přístupu (objektivní měření přístroji Actigraph GT1M, resp. krokoměr YAMAX 700-M - subjektivní metody [dotazník Neighborhood Quality of Life Study (NQLS)] - systém INDARES). Výzkum si dále klade za cíl přispět ke komplexnějšímu uchopení zkoumané problematiky. METODIKA: Projekt byl realizován na záměrně vybrané škole - Gymnázium Nový Jičín. Celková velikost výzkumného souboru byla 27 respondentů Hlavním výzkumným nástrojem byl systém INDARES, na jehož podkladu respondenti zaznamenávali trasy AT. Data získaná z přístoje ActiGraph GT1M byla zpracována pomocí softwaru %22ActiPa2006%22. VÝSLEDKY: Při využití kombinace nově vytvořeného mapového modulu %22trasovače%22 v systému INDARES a dat získaných z přístroje Actigraph GT1M jsme mohli komparovat probandy, jejichž aktivní transport (AT) nepřesáhl hodnotu 1000m s těmi, jejichž hodnoty AT přesáhli hranici 1000 m. Při této komparaci byly zjištěny signifikantní rozdíly u PA v školních/pracovních dnech, jejíž průměrná intenzita byla v rozmezí 1 až 3 MET. Statistická významnost byla podložena i koeficientem %22effect size%22 (d = 0,83). Jedinci, kteří uvádějí AT do školy do 1000 m, dosahují signifikantně vyšší úrovně PA ve školních dnech než o víkendu (p = 0,003; F = 26,149; omega2 = 0,456), což potvrzuje věcně vysoce signifikantní rozdíly. Podobné výsledky jsme zaznamenali i u jedinců uvádějících AT do školy nad 1000 m - rozdíly mezi školními dny a víkendovými dny jsou znovu vysoce signifikantní (p = 0,0004; F = 26,149; omega2 = 0,456). ZÁVĚRY: Úroveň AT do/ze školy hraje důležitou roli v celkové úrovni PA u dětí a mládeže. (cs)
- The schools play one of the crucial and decisive role within the lifestyle of children and youth. Active commuting to/from school is one of the possible solution for the negative trends within the amount of physical activity. The main aim of this study is the objectification of the monitoring of the active transport in adolescents. The study design is based on triangulation (3 methods: accelerometer ActiGraph GT1M, pedometer YAMAX 700-M, NQLS survey in Indares system). Research sample consists of 27 respondents. Data were analyzed by using special software ActiPa2006. We contributed to the objectification of the transport monitoring by creating the map module within the INDARES system. The level of active trasport to/from school is important role in total amount of physical activity in children and youth. (en)
|
Title
| - Objektivizace monitoringu transportu adolescentů v souvislosti se školou
- Objektivizace monitoringu transportu adolescentů v souvislosti se školou (cs)
- Objectification of the monitoring of transport in adolescents in relation with school (en)
|
skos:prefLabel
| - Objektivizace monitoringu transportu adolescentů v souvislosti se školou
- Objektivizace monitoringu transportu adolescentů v souvislosti se školou (cs)
- Objectification of the monitoring of transport in adolescents in relation with school (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15510/13:33145474!RIV14-MSM-15510___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15510/13:33145474
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - physical activity, lifestyle, youth, school, environment, triangulation, INDARES (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Chmelík, František
- Frömel, Karel
- Nováková Lokvencová, Petra
- Rubín, Lukáš
- Kudláček, Michal
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |