About: Symbióza životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace v oblasti pohybové aktivity a sportu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper deals with a new approach to sport marketing,which focuses on the use of customer's lifestyle in integrated marketing communication.The key issue of the paper is to describe the integration and synergies of marketing mix oriented to a customer's lifestyle.A specified approach is suggested for communication activities of companies in the field of sport and recreation services.The new approach of marketing communication is focused on a customer (customer's lifestyle),relationships and mutual interaction. The symbiosis model of customer's lifestyle and integrated marketing communication, which is presented in the study, defines the role of a customer as a recipient. Customers are offered resources, tools, messages, in a way that brings a value to them and helps to fulfill their lifestyle. The paper reflects new aspects of spontaneous behavior of sport and recreation subjects, under the conditions of a fierce competition and increasing importance of information and communication technologies. (en)
  • Příspěvek se zabývá novým přístupem ve sportovním marketingu, který se zaměřuje na využití životního stylu zákazníka v integrované marketingové komunikaci. Výchozí ideou článku je popsat budování integrace a synergie marketingového mixu směrem k životnímu stylu zákazníka. Je zde navržen postup ve vztahu ke komunikačním aktivitám firem podnikajících v oblasti sportovně rekreačních služeb. Tento navržený postup marketingové komunikace je zaměřený na zákazníka (životní styl zákazníka), na vztahy a interakci s ním. Model symbiózy životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace, který je ve studii prezentován, definuje pozici zákazníka jako příjemce, kterému jsou nabízeny zdroje, sdělení, nástroje a média takovým způsobem, který je pro něj hodnotný a dává mu možnost uspokojovat jeho životní styl. Článek reaguje na nové aspekty spontánního chování sportovně rekreačních subjektů v podmínkách silné konkurence a rostoucí úlohy informačních a komunikačních technologií.
  • Příspěvek se zabývá novým přístupem ve sportovním marketingu, který se zaměřuje na využití životního stylu zákazníka v integrované marketingové komunikaci. Výchozí ideou článku je popsat budování integrace a synergie marketingového mixu směrem k životnímu stylu zákazníka. Je zde navržen postup ve vztahu ke komunikačním aktivitám firem podnikajících v oblasti sportovně rekreačních služeb. Tento navržený postup marketingové komunikace je zaměřený na zákazníka (životní styl zákazníka), na vztahy a interakci s ním. Model symbiózy životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace, který je ve studii prezentován, definuje pozici zákazníka jako příjemce, kterému jsou nabízeny zdroje, sdělení, nástroje a média takovým způsobem, který je pro něj hodnotný a dává mu možnost uspokojovat jeho životní styl. Článek reaguje na nové aspekty spontánního chování sportovně rekreačních subjektů v podmínkách silné konkurence a rostoucí úlohy informačních a komunikačních technologií. (cs)
Title
  • Symbióza životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace v oblasti pohybové aktivity a sportu
  • Symbiosis of customer lifestyle and integrated marketing in the field of sport recreation (en)
  • Symbióza životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace v oblasti pohybové aktivity a sportu (cs)
skos:prefLabel
  • Symbióza životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace v oblasti pohybové aktivity a sportu
  • Symbiosis of customer lifestyle and integrated marketing in the field of sport recreation (en)
  • Symbióza životního stylu zákazníka a integrované marketingové komunikace v oblasti pohybové aktivity a sportu (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/10:10216927!RIV11-MSM-15510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 291350
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/10:10216927
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • corporate strategy; lifestyle; marketing communication (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A798ED09B502]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Česká kinantropologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 14
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Skoumal, Jiří
issn
  • 1211-9261
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software