About: Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Children's transition from kindergarten to elementary school is accompanied by numerous changes in their lifestyle. The major aim of the longitudinal study was to identify the changes in physical activity (hereafter PA) of children upon the onset of their school attendance in the first grade and to determine the parts of the week when children are the least active. Weekly PA was monitored using the Yamax pedometer, Caltrac accelerometer and the data were recorded into individual record sheets. The chldren's physical activity was assessed based on the number of steps, active energy expenditure, and the time spent walking and running. The first stage of the longitudinal PA monitoring in kindergarten and in the first grade at elementary school was completed by 54 children (22 girls and 32 boys). Both girls and boys in first grade at elementary school show significantly lower (p=0,0002) number of steps on weekdays and at weekends than in kindergarten. The daily amount of time the children spent (en)
  • Přestup dětí z mateřské do základní školy je provázen řadou zásadních změn v jejich životním stylu. Hlavním cílem longitudinálního sledování je zachytit změny v pohybové aktivitě (dále PA) dětí po nástupu do první třídy základní školy a poukázat na pohybově nejproblémovější části školního týdne. Týdenní PA byla monitorována pedometrem Yamax, akcelerometrem Caltrac a individuálním záznamem a posuzována podle počtu kroků, aktivního energetického výdeje a doby trvání chůze a běhu. První etapu longitudinálního monitorování PA v mateřské škole a první třídě základní školy dokončilo 54 dětí (22 děvčat a 32 chlapců). Děvčata i chlapci v první třídě základní školy vykazují výrazně nižší (p=0,0002) denní počet kroků v pracovních i víkendových dnech než v mateřské škole. Při nástupu do první třídy základní školy došlo k dvojnásobnému snížení doby každodenní chůze a běhu (p=0,008). Pokles PA v pracovních dnech není patrný ve volném čase, ale především za dobu trávenou ve škole (p=0,0007). Pohybově nejproblémově
  • Přestup dětí z mateřské do základní školy je provázen řadou zásadních změn v jejich životním stylu. Hlavním cílem longitudinálního sledování je zachytit změny v pohybové aktivitě (dále PA) dětí po nástupu do první třídy základní školy a poukázat na pohybově nejproblémovější části školního týdne. Týdenní PA byla monitorována pedometrem Yamax, akcelerometrem Caltrac a individuálním záznamem a posuzována podle počtu kroků, aktivního energetického výdeje a doby trvání chůze a běhu. První etapu longitudinálního monitorování PA v mateřské škole a první třídě základní školy dokončilo 54 dětí (22 děvčat a 32 chlapců). Děvčata i chlapci v první třídě základní školy vykazují výrazně nižší (p=0,0002) denní počet kroků v pracovních i víkendových dnech než v mateřské škole. Při nástupu do první třídy základní školy došlo k dvojnásobnému snížení doby každodenní chůze a běhu (p=0,008). Pokles PA v pracovních dnech není patrný ve volném čase, ale především za dobu trávenou ve škole (p=0,0007). Pohybově nejproblémově (cs)
Title
  • Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity?
  • Is the commencement of school attendance associated with a significant decline in physical activity of children? (en)
  • Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity? (cs)
skos:prefLabel
  • Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity?
  • Is the commencement of school attendance associated with a significant decline in physical activity of children? (en)
  • Provází nástup dětí do první třídy základní školy výrazný pokles jejich pohybové aktivity? (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/07:00005116!RIV08-MSM-15510___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 78-84
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6198959221)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 445680
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/07:00005116
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • steps; activity energy expenditure; school; leisure time; workdays and weekend days; longitudinal monitoring (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2723EDDBF875]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Medicina sportiva Bohemica et Slovaca
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 16
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Frömel, Karel
  • Miklánková, Ludmila
  • Sigmund, Erik
  • Sigmundová, Dagmar
  • Mitáš, Josef
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1210-5481
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software