About: Individualized floorball and basketball physical education lessons     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem práce bylo ověření možnosti zařazení individualizovaných vyučovacích jednotek do vyučovacího procesu ve školní tělesné výchově. Součástí bylo monitorování pohybové aktivity žáků ve vyučovacích jednotkách pomocí přístrojů Caltrac, Omron a Sport Tester Polar, dále pak zjišťování hodnocení vyučovacích jednotek žáky pomocí standardizovaných dotazníků. Všechna srovnání habituálních a individualizovaných vyučovacích jednotek byla prováděna z aspektu pohlaví žáků a obsahu vyučovacích jednotek. Výzkum byl prováděn na Gymnáziu Čajkovského v Olomouci v koedukovaných hodinách tělesné výchovy u žáků prvních, druhých a třetích ročníků. Pro vlastní výzkum byly sestaveny modely vyučovacích jednotek basketbalu a florbalu vždy v habituální a individualizované podobě. Z aplikovaných výzkumných technik byly pro naše účely vybrány pedometry Omron, které zjišťují údaje o počtu kroků, poskoků a změn poloh žáků, akcelerometry Caltrac diagnostikující energetický výdej žáků a Sport Testery Polar monitorující srdeční fr (cs)
  • The aim of the thesis was to verify the possibility of the use of individualized school physical education (PE) lessons in the educational process. It consisted of monitoring pupils' physical activity in PE lessons. Caltrac Accelerometers and the Omron and Polar Sport Testers were used as tools to obtain the data. Pupils' assessment of PE lessons was acquired using standardized questionnaires. All comparisons of habitual and individualized lessons were done from the aspect of the gender and lesson content. The research took place at Gymnazium Čajkovského in Olomouc during coed PE lessons in forms 1, 2, and 3. For the research itself, models of basketball and floorball PE lessons were created both in traditional and individualized versions. From the applied research techniques, we chose Omron pedometres, which find out the number of steps, skips and body movements in pupils, Caltrac accelerometres, which examine pupils´energy output; and Polar Sport Testers, which monitor pulse frequency and
  • The aim of the thesis was to verify the possibility of the use of individualized school physical education (PE) lessons in the educational process. It consisted of monitoring pupils' physical activity in PE lessons. Caltrac Accelerometers and the Omron and Polar Sport Testers were used as tools to obtain the data. Pupils' assessment of PE lessons was acquired using standardized questionnaires. All comparisons of habitual and individualized lessons were done from the aspect of the gender and lesson content. The research took place at Gymnazium Čajkovského in Olomouc during coed PE lessons in forms 1, 2, and 3. For the research itself, models of basketball and floorball PE lessons were created both in traditional and individualized versions. From the applied research techniques, we chose Omron pedometres, which find out the number of steps, skips and body movements in pupils, Caltrac accelerometres, which examine pupils´energy output; and Polar Sport Testers, which monitor pulse frequency and (en)
Title
  • Individualized floorball and basketball physical education lessons
  • Individualized floorball and basketball physical education lessons (en)
  • Individualizované vyučovací jednotky tělesné výchovy florbalu a basketbalu (cs)
skos:prefLabel
  • Individualized floorball and basketball physical education lessons
  • Individualized floorball and basketball physical education lessons (en)
  • Individualizované vyučovací jednotky tělesné výchovy florbalu a basketbalu (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/05:00002452!RIV06-MSM-15510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6198959221)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 524577
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/05:00002452
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pupil's role; physical load; educational process; educational units diagnostics; sport games (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...i/riv/kodPristupu
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D75BF94D3649]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...telVyzkumneZpravy
  • Univerzita Palackého
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Svozil, Zbyněk
  • Peč, Eduard
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software