Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The publication deals with the results of six studies implemented within a specific grant research at the Institute of Special Education Studies of the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc. The partial studies have a uniform formal structure implying theoretical introduction to the examined issue and specifying the methodologies, research objectives and analyses of the research data. The primary objective is to acquire specific, research-based data that could help obtain deeper knowledge of the diagnostic intervention techniques and approaches significantly impacting the efficiency of the complex care imparted to individuals with impaired or deficient communication ability. The first examination is focused on the issue of oral motor praxis in autism spectrum disorders. The results are analysed using the speech and language therapy (SLT) FONO 2 software programme. The other research focuses on analysing language awareness in pupils from primary schools for hearing-impaired individuals in the Czech Republic. The language competence and the correlation of results in the Czech language and mathematics in children with developmental dysphasia are the subjects of interest in chapter three. Chapter four focuses on the issue of detecting auditory agnosia symptoms through exploration methods applied to the parents of children suffering from Asperger syndrome. Another study surveys the level of knowledge and the possibilities of practical application of the development of cognitive functions in individuals with aphasia through a questionnaire. The last chapter is devoted to a comparative research carried out in children from a SLT-based kindergarten and a common-type kindergarten and its objective is to analyse language difficulties and detect their perfusion within the education process. The professional output brings new research-related knowledge complementing the current state of knowledge in the sphere of researching communication, speech and language. (en)
- Publikace pojednává o výsledcích šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Dílčí studie mají jednotnou formální strukturu implikující teoretické uvedení do zkoumané problematiky s následnou specifikací metodologie, výzkumných cílů a analýzou výzkumných dat. Primárním cílem předložené publikace je získat specifické, výzkumně podložené údaje, které napomohou hlubšímu poznání diagnosticko-intervenčních technik a přístupů významně ovlivňujících efektivitu komplexní péče o osoby s narušenou či deficitní komunikační schopností. První šetření je zaměřené na problematiku oromotorické praxie u osob s poruchami autistického spektra. Prostřednictvím softwarového logopedického programu FONO 2, konkrétně oddílu s názvem Rozcvička a vytvořené numerické škály jsou analyzovány výsledky aplikovaného hodnocení a následně také komparovány s iniciální a finální fází studie. Další výzkum je směřován na analýzu jazykového uvědomění žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice. Jazykový cit a korelace výsledků v českém jazyce a matematice u dětí s vývojovou dysfázií jsou předmětem zájmu třetí kapitoly. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na oblasti detekci symptomů auditivní agnózie pomocí exploračních metod aplikovaných na rodiče dětí s Aspergerovým syndromem. Další studie mapuje rovněž prostřednictvím dotazníkového šetření úroveň znalostí a možností praktické aplikace rozvoje kognitivních funkcí u osob s afázií. Poslední kapitola pojednává o komparativním výzkumu uskutečněném u dětí v mateřské škole logopedického typu a v mateřské škole běžného typu. Cílem byla analýza jazykových obtíží a detekce jejich perfuze do výchovně-vzdělávacího procesu. Předkládaná odborná kniha přináší nové výzkumné poznatky doplňující současný stav poznání v problematice výzkumu komunikace, řeči a jazyka.
- Publikace pojednává o výsledcích šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Dílčí studie mají jednotnou formální strukturu implikující teoretické uvedení do zkoumané problematiky s následnou specifikací metodologie, výzkumných cílů a analýzou výzkumných dat. Primárním cílem předložené publikace je získat specifické, výzkumně podložené údaje, které napomohou hlubšímu poznání diagnosticko-intervenčních technik a přístupů významně ovlivňujících efektivitu komplexní péče o osoby s narušenou či deficitní komunikační schopností. První šetření je zaměřené na problematiku oromotorické praxie u osob s poruchami autistického spektra. Prostřednictvím softwarového logopedického programu FONO 2, konkrétně oddílu s názvem Rozcvička a vytvořené numerické škály jsou analyzovány výsledky aplikovaného hodnocení a následně také komparovány s iniciální a finální fází studie. Další výzkum je směřován na analýzu jazykového uvědomění žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice. Jazykový cit a korelace výsledků v českém jazyce a matematice u dětí s vývojovou dysfázií jsou předmětem zájmu třetí kapitoly. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na oblasti detekci symptomů auditivní agnózie pomocí exploračních metod aplikovaných na rodiče dětí s Aspergerovým syndromem. Další studie mapuje rovněž prostřednictvím dotazníkového šetření úroveň znalostí a možností praktické aplikace rozvoje kognitivních funkcí u osob s afázií. Poslední kapitola pojednává o komparativním výzkumu uskutečněném u dětí v mateřské škole logopedického typu a v mateřské škole běžného typu. Cílem byla analýza jazykových obtíží a detekce jejich perfuze do výchovně-vzdělávacího procesu. Předkládaná odborná kniha přináší nové výzkumné poznatky doplňující současný stav poznání v problematice výzkumu komunikace, řeči a jazyka. (cs)
|
Title
| - Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností
- Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností (cs)
- Assessment of Communication Specifics in Selected Groups of Individuals with Impaired Communication Ability (en)
|
skos:prefLabel
| - Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností
- Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností (cs)
- Assessment of Communication Specifics in Selected Groups of Individuals with Impaired Communication Ability (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/14:33153602!RIV15-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/14:33153602
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Asperger syndrom; language competence; hearing impairment; developmental dysphasia; impaired communication ability; autism spectrum disorders; autism; speech and language therapy; Special education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kučera, Pavel
- Vitásková, Kateřina
- Říhová, Alena
- Mlčáková, Renata
- Souralová, Eva
- Dostálová, Lucie
- Kopecká, Barbora
- Šebková, Lucie
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |