Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The study presents partial results of a research project which monitors the reception of poetry by primary and secondary schools students. We introduce the research of poetic texts reception of selected students of vocational school. We would like to find out if the research method based on semantic differential, designed primarily to measure reading experiences of grammar school students, is able to capture the reader's experiences even of those respondents. We compare the results with the results of grammar school students obtained in previous research. The results show that the semantic differential method can also be used to measure reading experiences of students of vocational schools. Factor analysis showed sufficient saturation of particular scales by relevant factors. It was also revealed that students at vocational school are able to independently read poetry and record their reading experiences if they are sufficiently motivated. It very much depends on their motivation, the selection of appropriate texts and choosing appropriate teaching methods. (en)
- Studie prezentuje dílčí výsledky výzkumného projektu sledujícího recepci poezie u žáků základních a středních škol. Představujeme výzkum recepce vybraných básnických textů žáky středního odborného učiliště. Sledujeme, zda je výzkumná metoda, založená na bázi sémantického diferenciálu, zkonstruovaná primárně pro měření čtenářských prožitků gymnazistů, schopna zachytit čtenářské prožitky i těchto respondentů. Získané výsledky srovnáváme s výsledky gymnazistů získanými v dřívějším výzkumu. Výsledky ukazují, že metodu sémantického diferenciálu je možno využít i při měření čtenářských prožitků žáků středního odborného učiliště. Faktorová analýza prokázala dostatečnou nasycenost jednotlivých škál příslušnými faktory. Zároveň se prokázalo, že žáci SOU jsou při dostatečné motivaci schopni samostatně číst poezii a zaznamenávat své čtenářské prožitky, přitom velmi záleží na jejich motivaci, na výběru vhodných textů a volbě vhodných vyučovacích metod.
- Studie prezentuje dílčí výsledky výzkumného projektu sledujícího recepci poezie u žáků základních a středních škol. Představujeme výzkum recepce vybraných básnických textů žáky středního odborného učiliště. Sledujeme, zda je výzkumná metoda, založená na bázi sémantického diferenciálu, zkonstruovaná primárně pro měření čtenářských prožitků gymnazistů, schopna zachytit čtenářské prožitky i těchto respondentů. Získané výsledky srovnáváme s výsledky gymnazistů získanými v dřívějším výzkumu. Výsledky ukazují, že metodu sémantického diferenciálu je možno využít i při měření čtenářských prožitků žáků středního odborného učiliště. Faktorová analýza prokázala dostatečnou nasycenost jednotlivých škál příslušnými faktory. Zároveň se prokázalo, že žáci SOU jsou při dostatečné motivaci schopni samostatně číst poezii a zaznamenávat své čtenářské prožitky, přitom velmi záleží na jejich motivaci, na výběru vhodných textů a volbě vhodných vyučovacích metod. (cs)
|
Title
| - Komparace recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia
- Komparace recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia (cs)
- Comparison of the reception of poetry by grammar and vocational school students (en)
|
skos:prefLabel
| - Komparace recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia
- Komparace recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia (cs)
- Comparison of the reception of poetry by grammar and vocational school students (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/14:33149175!RIV15-GA0-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/14:33149175
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - vocational school; semantic differential; Poetry reception (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Chráska, Miroslav
- Vala, Jaroslav
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |