About: Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Jako téma byla představena studie zaměřená na skupinu adolescentů - žáků středních škol maturitního a nematuritního typu studia. Předmětem zkoumání byly jejich postoje a názory na osoby s postižením. Předpoklad dobré orientace v uvedené problematice a ujasněných postojů, podpořený výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů se nepotvrdil. Jedním z důvodů nízké informovanosti sledovaného vzorku žáků středních škol byla absence této problematiky ve výuce. Závěr výzkumu se potvrdil také ve výsledcích analýzy několika školních vzdělávacích programů, které jsou veřejně přístupné a v dalším textu práce jsou uvedeny. Prezentované výsledky výzkumu ukazují na poměrně vysokou úroveň empatie a emocionálního vkladu adolescentů do pojetí osob s postižením, ale velmi nízkou informovanost o této problematice včetně dovednostní složky. Jako pozitivní faktor je však třeba podtrhnout skutečnost, že si sami uvědomují absenci vědomostí a požadují jejich zařazení do výuky. Výzkum nepotvrdil rozdíly mezi skupinami žáků maturitních a nematuritních studijních programů.
  • Jako téma byla představena studie zaměřená na skupinu adolescentů - žáků středních škol maturitního a nematuritního typu studia. Předmětem zkoumání byly jejich postoje a názory na osoby s postižením. Předpoklad dobré orientace v uvedené problematice a ujasněných postojů, podpořený výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů se nepotvrdil. Jedním z důvodů nízké informovanosti sledovaného vzorku žáků středních škol byla absence této problematiky ve výuce. Závěr výzkumu se potvrdil také ve výsledcích analýzy několika školních vzdělávacích programů, které jsou veřejně přístupné a v dalším textu práce jsou uvedeny. Prezentované výsledky výzkumu ukazují na poměrně vysokou úroveň empatie a emocionálního vkladu adolescentů do pojetí osob s postižením, ale velmi nízkou informovanost o této problematice včetně dovednostní složky. Jako pozitivní faktor je však třeba podtrhnout skutečnost, že si sami uvědomují absenci vědomostí a požadují jejich zařazení do výuky. Výzkum nepotvrdil rozdíly mezi skupinami žáků maturitních a nematuritních studijních programů. (cs)
  • The topic, which was presented a study on a group of adolescents - secondary school pupils have been investigated their attitudes and opinions of people with disabilities. Prerequisite good orientation in that issue and positions , supported by the results of the analysis framework educational programs has not been confirmed. One of the reasons for the low awareness of the sample of secondary school students was the absence of these issues in the regular teaching. Conclusion The research also confirmed the results of the analyzes of several educational programs, which are publicly accessible, and later in the work are presented. The presented results show a relatively high level of empathy and emotional investment in adolescent conception of persons with disabilities , but very little awareness about this issue , including the skill component. As a positive factor , it is necessary to underline the fact that they themselves recognize the lack of knowledge and require their inclusion in education. Research confirmed differences between groups of pupils nematuritních graduation and degree programs . (en)
Title
  • Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání
  • Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání (cs)
  • Pupils' attitudes as a factor in inclusive education (en)
skos:prefLabel
  • Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání
  • Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání (cs)
  • Pupils' attitudes as a factor in inclusive education (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33146475!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 117952
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33146475
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • factor in inclusive education; attitudes; Pupils (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [DD7F6D14EADE]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/statKonaniAkce
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Potměšil, Miloň
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/ukonceniAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 25 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software