About: The influence of learning styles on the preference of the structural elements of electronic study materials by students     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Education through e-learning has become an inalienable part of the university curriculum. For this purpose, specialized educational materials, also known as electronic teaching materials, have been created. These materials consist of many structural elements, but the question is whether these materials respect the individuality of students, which is reflected, for example by their learning style preferences. Thus within the framework of the implemented survey research, the course and the partial results of which are presented in the paper hereby submitted, the question of whether the individual structural elements of electronic teaching materials are of the same importance for different groups of students, identified according to their learning style preferences based od the VARK classification, was raised. (en)
  • Vzdělávání formou e-learningu se dnes stalo neopomenutelnou součástí vysokoškolské výuky. Pro tyto účely jsou vytvářeny specializované výukové materiály, označované též jako elektronické studijní opory. Tyto materiály se skládají z mnoha strukturálních prvků, ale nabízí se otázka, zda tyto materiály respektují individualitu studentů, která se projevuje například preferovaným stylem učení. V rámci realizovaného výzkumného šetření, jehož průběh a dílčí výsledky představuje předložený příspěvek, byla tedy řešena otázka, zda jednotlivé strukturální prvky elektronických výukových materiálů jsou stejně potřebné pro různé skupiny studentů, vymezených na základě preference jejich stylu učení dle klasifikace VARK.
  • Vzdělávání formou e-learningu se dnes stalo neopomenutelnou součástí vysokoškolské výuky. Pro tyto účely jsou vytvářeny specializované výukové materiály, označované též jako elektronické studijní opory. Tyto materiály se skládají z mnoha strukturálních prvků, ale nabízí se otázka, zda tyto materiály respektují individualitu studentů, která se projevuje například preferovaným stylem učení. V rámci realizovaného výzkumného šetření, jehož průběh a dílčí výsledky představuje předložený příspěvek, byla tedy řešena otázka, zda jednotlivé strukturální prvky elektronických výukových materiálů jsou stejně potřebné pro různé skupiny studentů, vymezených na základě preference jejich stylu učení dle klasifikace VARK. (cs)
Title
  • The influence of learning styles on the preference of the structural elements of electronic study materials by students (en)
  • Vliv stylů učení na preferenci strukturálních prvků elektronických studijních opor z pohledu studentů
  • Vliv stylů učení na preferenci strukturálních prvků elektronických studijních opor z pohledu studentů (cs)
skos:prefLabel
  • The influence of learning styles on the preference of the structural elements of electronic study materials by students (en)
  • Vliv stylů učení na preferenci strukturálních prvků elektronických studijních opor z pohledu studentů
  • Vliv stylů učení na preferenci strukturálních prvků elektronických studijních opor z pohledu studentů (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33145780!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 114740
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33145780
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • cluster analysis; factor analysis; interactivity; multimedia; structural elements; electronic teaching material; Learning styles (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [236A316E7509]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Dostál, Jiří
  • Klement, Milan
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7414-602-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software