About: Traditional and Comtemporary Perceotion of Multimediality and Interactivity     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The use of computers and of the Internet in education is a widely discussed topic, not only in the teaching community. The use of these devices manifests itself in the development of multimediality and interactivity. The concepts of multimediality and interactivity are not new and they have their predecessors in both pedagogical theory and practice. Multimediality can be understood as the fulfillment of the principle of clarity, which was formulated as early as by Comenius. Likewise, interactivity is based on the need of communication and interaction in training. However, modern information and communication technologies allow broader application of these principles, because multimediality and interactivity are endowed with features that can significantly predetermine the quality of education. It is also possible to observe some significant differences in traditional and contemporary understanding of these concepts. Some of the most important differences, defined on the basis of theoretical analysis, are introduced by the submitted essay (en)
  • Využití počítače a internetu ve vzdělávání je dnes nejen v pedagogické komunitě velmi diskutované téma. Jedním z projevů využití těchto zařízení je i rozvoj multimediality a interaktivity. Pojmy multimedialita a interaktivita ale nejsou nové a v pedagogické teorii i praxi mají své předchůdce. Multimedialitu je tak možné chápat jako naplnění principu názornosti, který formuloval už Komenský. Stejně tak interaktivita, vychází z potřeby komunikace a interakce ve vzdělávání. Moderní informační a komunikační technologie ale umožňují širší uplatnění těchto principů, neboť multimedialita a interaktivita představují vlastnosti, které mohou podstatně předurčovat kvalitu vzdělávání. Zde je také možné vypozorovat některé výrazné rozdíly v tradičním a soudobém chápání těchto pojmů. Některé z nejdůležitějších rozdílů, vymezených na základě teoretické analýzy, přestavuje předložené stať.
  • Využití počítače a internetu ve vzdělávání je dnes nejen v pedagogické komunitě velmi diskutované téma. Jedním z projevů využití těchto zařízení je i rozvoj multimediality a interaktivity. Pojmy multimedialita a interaktivita ale nejsou nové a v pedagogické teorii i praxi mají své předchůdce. Multimedialitu je tak možné chápat jako naplnění principu názornosti, který formuloval už Komenský. Stejně tak interaktivita, vychází z potřeby komunikace a interakce ve vzdělávání. Moderní informační a komunikační technologie ale umožňují širší uplatnění těchto principů, neboť multimedialita a interaktivita představují vlastnosti, které mohou podstatně předurčovat kvalitu vzdělávání. Zde je také možné vypozorovat některé výrazné rozdíly v tradičním a soudobém chápání těchto pojmů. Některé z nejdůležitějších rozdílů, vymezených na základě teoretické analýzy, přestavuje předložené stať. (cs)
Title
  • Traditional and Comtemporary Perceotion of Multimediality and Interactivity (en)
  • Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity
  • Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity (cs)
skos:prefLabel
  • Traditional and Comtemporary Perceotion of Multimediality and Interactivity (en)
  • Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity
  • Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33144361!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 111487
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33144361
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • clarity; information and communication technologies; concepts of the use of the computer in teaching process; education paradigms; interactivity; Multimediality (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9A81710FF7F4]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Trendy ve vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 11
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Dostál, Jiří
  • Klement, Milan
issn
  • 1805-8949
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software