Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The use of computers and of the Internet in education is a widely discussed topic, not only in the teaching community. The use of these devices manifests itself in the development of multimediality and interactivity. The concepts of multimediality and interactivity are not new and they have their predecessors in both pedagogical theory and practice. Multimediality can be understood as the fulfillment of the principle of clarity, which was formulated as early as by Comenius. Likewise, interactivity is based on the need of communication and interaction in training. However, modern information and communication technologies allow broader application of these principles, because multimediality and interactivity are endowed with features that can significantly predetermine the quality of education. It is also possible to observe some significant differences in traditional and contemporary understanding of these concepts. Some of the most important differences, defined on the basis of theoretical analysis, are introduced by the submitted essay (en)
- Využití počítače a internetu ve vzdělávání je dnes nejen v pedagogické komunitě velmi diskutované téma. Jedním z projevů využití těchto zařízení je i rozvoj multimediality a interaktivity. Pojmy multimedialita a interaktivita ale nejsou nové a v pedagogické teorii i praxi mají své předchůdce. Multimedialitu je tak možné chápat jako naplnění principu názornosti, který formuloval už Komenský. Stejně tak interaktivita, vychází z potřeby komunikace a interakce ve vzdělávání. Moderní informační a komunikační technologie ale umožňují širší uplatnění těchto principů, neboť multimedialita a interaktivita představují vlastnosti, které mohou podstatně předurčovat kvalitu vzdělávání. Zde je také možné vypozorovat některé výrazné rozdíly v tradičním a soudobém chápání těchto pojmů. Některé z nejdůležitějších rozdílů, vymezených na základě teoretické analýzy, přestavuje předložené stať.
- Využití počítače a internetu ve vzdělávání je dnes nejen v pedagogické komunitě velmi diskutované téma. Jedním z projevů využití těchto zařízení je i rozvoj multimediality a interaktivity. Pojmy multimedialita a interaktivita ale nejsou nové a v pedagogické teorii i praxi mají své předchůdce. Multimedialitu je tak možné chápat jako naplnění principu názornosti, který formuloval už Komenský. Stejně tak interaktivita, vychází z potřeby komunikace a interakce ve vzdělávání. Moderní informační a komunikační technologie ale umožňují širší uplatnění těchto principů, neboť multimedialita a interaktivita představují vlastnosti, které mohou podstatně předurčovat kvalitu vzdělávání. Zde je také možné vypozorovat některé výrazné rozdíly v tradičním a soudobém chápání těchto pojmů. Některé z nejdůležitějších rozdílů, vymezených na základě teoretické analýzy, přestavuje předložené stať. (cs)
|
Title
| - Traditional and Comtemporary Perceotion of Multimediality and Interactivity (en)
- Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity
- Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity (cs)
|
skos:prefLabel
| - Traditional and Comtemporary Perceotion of Multimediality and Interactivity (en)
- Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity
- Tradiční a soudobé chápání multimediality a interaktivity (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/13:33144361!RIV14-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/13:33144361
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - clarity; information and communication technologies; concepts of the use of the computer in teaching process; education paradigms; interactivity; Multimediality (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Dostál, Jiří
- Klement, Milan
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |