About: The Teachers' Perceptions of Teaching Programming at Eight-Year Grammar Schools     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Teaching programming at secondary schools, focused on the acquisition of general knowledge by the students, is a relatively new and unexplored area. To enable a creation, design, and implementation of the syllabus pertaining to the teaching of the basics of programming, it is essential to continuously identify and evaluate the views and opinions of individual participants in this training process. Subsequently, based on these analyzes, it is possible not only to determine the suitability of this particular subject for teaching as a whole, but also the benefits and possible risks related to the latter. For these reasons, a joint project of six eight-year grammar schools in Olomouc Region and the Department of Technical and Information Education of PdF UP Olomouc was implemented. Its aim was the insertion of the subject %22Introduction to Programming%22 to the curriculum, and the evaluation of its benefits according to teachers who taught it. This assessment took the form of a survey research, the selected partial results of which shall be submitted by this article. (en)
  • Výuka programování je v podmínkách všeobecně orientovaných středních škol novou, relativně nepopsanou oblastí. Aby bylo možné sestavovat, a vhodně projektovat a realizovat výuku základů programování je nutné průběžně zjišťovat a vyhodnocovat názory a postoje jednotlivých účastníků tohoto vzdělávání. Na základě těchto analýz je možné určit nejen vhodnost tohoto tematického celku pro výuku, ale také jeho přínosy či možná rizika. Z těchto důvodů byl realizován společný projekt šesti víceletých gymnázií olomouckého kraje a katedry technické a informační výchovy, jehož cílem bylo zavedení tematického celku ?Základy programování? do výuky a vyhodnocení jeho přínosů z pohledu učitelů, kteří tuto výuku realizovali. Toto vyhodnocení bylo realizováno na základě výzkumného šetření, jehož vybrané dílčí výsledky představuje předložený článek.
  • Výuka programování je v podmínkách všeobecně orientovaných středních škol novou, relativně nepopsanou oblastí. Aby bylo možné sestavovat, a vhodně projektovat a realizovat výuku základů programování je nutné průběžně zjišťovat a vyhodnocovat názory a postoje jednotlivých účastníků tohoto vzdělávání. Na základě těchto analýz je možné určit nejen vhodnost tohoto tematického celku pro výuku, ale také jeho přínosy či možná rizika. Z těchto důvodů byl realizován společný projekt šesti víceletých gymnázií olomouckého kraje a katedry technické a informační výchovy, jehož cílem bylo zavedení tematického celku ?Základy programování? do výuky a vyhodnocení jeho přínosů z pohledu učitelů, kteří tuto výuku realizovali. Toto vyhodnocení bylo realizováno na základě výzkumného šetření, jehož vybrané dílčí výsledky představuje předložený článek. (cs)
Title
  • The Teachers' Perceptions of Teaching Programming at Eight-Year Grammar Schools (en)
  • Jak vnímají učitelé víceletých gymnázií výuku programování?
  • Jak vnímají učitelé víceletých gymnázií výuku programování? (cs)
skos:prefLabel
  • The Teachers' Perceptions of Teaching Programming at Eight-Year Grammar Schools (en)
  • Jak vnímají učitelé víceletých gymnázií výuku programování?
  • Jak vnímají učitelé víceletých gymnázií výuku programování? (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33144360!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 81525
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33144360
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • survey research; Visual Basic; teaching programming; Programming (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3EBE67332A6A]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Trendy ve vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 11
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Lavrinčík, Jan
  • Klement, Milan
issn
  • 1805-8949
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software