Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - E-learning se stal integrální součástí moderního vysokoškolského vzdělávání, a to nejen v případě kombinovaných, ale ve stále větší míře i prezenčních studijních programů. V souvislosti s jeho nasazením v širším měřítku vyplývá řada problémů, které je žádoucí zkoumat a řešit. Jedním z těchto problémů je i hledání vhodných nástrojů pro posuzování kvality takto poskytovaného vysokoškolského vzdělávání, kdy jednu z důležitých složek tvoří vzdělávací materiály, v podmínkách e-learningu též označované jako elektronické studijní opory. Předložená stať tedy představuje postup návrhu a ověřování systému hodnocení elektronických studijních opor jakožto nástroje, pomocí kterého je možné určovat kvalitu či vhodnost těchto vzdělávacích materiálů. Návrh systému hodnocení byl validován na základě realizovaného výzkumného šetření v podmínkách osmi vysokoškolských institucí české republiky. V rámci šetření bylo využito vícerozměrných statistických metod faktorové a shlukové analýzy.
- E-learning se stal integrální součástí moderního vysokoškolského vzdělávání, a to nejen v případě kombinovaných, ale ve stále větší míře i prezenčních studijních programů. V souvislosti s jeho nasazením v širším měřítku vyplývá řada problémů, které je žádoucí zkoumat a řešit. Jedním z těchto problémů je i hledání vhodných nástrojů pro posuzování kvality takto poskytovaného vysokoškolského vzdělávání, kdy jednu z důležitých složek tvoří vzdělávací materiály, v podmínkách e-learningu též označované jako elektronické studijní opory. Předložená stať tedy představuje postup návrhu a ověřování systému hodnocení elektronických studijních opor jakožto nástroje, pomocí kterého je možné určovat kvalitu či vhodnost těchto vzdělávacích materiálů. Návrh systému hodnocení byl validován na základě realizovaného výzkumného šetření v podmínkách osmi vysokoškolských institucí české republiky. V rámci šetření bylo využito vícerozměrných statistických metod faktorové a shlukové analýzy. (cs)
- E-learning has become an integral part of today`s system of tertiary education, not only within the framework of combined, but, to an increasingly larger extent, also of full time study modes. However, along with its large-scale deployment, a number of issues have emerged, which should be explored and dealt with. One of them is looking for convenient tools for evaluating quality of tertiary education, provided by means of training materials also called e-learning supports. Therefore, the paper hereby submitted presents the procedure for designing and optimizing of e-learning supports' evaluation system, conceived as a tool for assessing the quality and/or suitability of training materials. The draft of the evaluation system was subject to validation by means of a research investigation implemented at eight tertiary institutions throughout the Czech Republic. Methods of factor and cluster analyses were applied to achieve the goals. (en)
|
Title
| - The improvement of the quality of education at universities: design and verification of the system for evaluating electronic study supports using the methods of pedagogical research (en)
- Zvyšování kvality vzdělávání na vysokých školách: návrh a ověření systému hodnocení elektronických studijních opor pomocí metod pedagogického výzkumu
- Zvyšování kvality vzdělávání na vysokých školách: návrh a ověření systému hodnocení elektronických studijních opor pomocí metod pedagogického výzkumu (cs)
|
skos:prefLabel
| - The improvement of the quality of education at universities: design and verification of the system for evaluating electronic study supports using the methods of pedagogical research (en)
- Zvyšování kvality vzdělávání na vysokých školách: návrh a ověření systému hodnocení elektronických studijních opor pomocí metod pedagogického výzkumu
- Zvyšování kvality vzdělávání na vysokých školách: návrh a ověření systému hodnocení elektronických studijních opor pomocí metod pedagogického výzkumu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/12:33144106!RIV14-GA0-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/12:33144106
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - evaluation criteria; systems for evaluating e-learning; quality of e-learning; electronic learning support; e-learning; Distance learning (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - XX. výroční konference ČAPV - Kvalita ve vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Dostál, Jiří
- Klement, Milan
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |