AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem kapitoly je položit důraz na některé teoretické a praktické přístupy, které lze v současné době považovat v inkluzivním edukačním systému za významné, a to jak v mezinárodním kontextu, s akcentací evropského rámce. Autorka se opírá o teoretickou obsahovou analýzu evropských dokumentů a o vlastní empirii založenou na zúčastněných pozorováních a rozhovorech zaměřených na problematiku inkluze ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám v zemích EU během inspekčních cest v rámci EU. Zaměřuje se především na aspekty ovlivňující úspěšnost inkluze osob s odlišnými kulturně-jazykovými kompetencemi a na žáky-cizince.
  • Cílem kapitoly je položit důraz na některé teoretické a praktické přístupy, které lze v současné době považovat v inkluzivním edukačním systému za významné, a to jak v mezinárodním kontextu, s akcentací evropského rámce. Autorka se opírá o teoretickou obsahovou analýzu evropských dokumentů a o vlastní empirii založenou na zúčastněných pozorováních a rozhovorech zaměřených na problematiku inkluze ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám v zemích EU během inspekčních cest v rámci EU. Zaměřuje se především na aspekty ovlivňující úspěšnost inkluze osob s odlišnými kulturně-jazykovými kompetencemi a na žáky-cizince. (cs)
  • The aim of the chapter is to put emphasize on some of the theoretical and practical approaches which could contemporary be considered as important, and this in international context, as well as accenting European frame. The author's view is based on the theoretical analysis of the European documents' content and on her own empirical findings from participatory observations and interviews focused on the problematic of inclusion related to special educational needs within EU countries during the inspection trip within EU. She concentrates mainly on those aspects influencing the success of the inclusion in persons with diverse cultural-linguistic competence and students-foreigners. (en)
Title
  • MMožnosti transdisciplinární spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a sociálních pedagogů při zvyšování efektivity inkluze u dětí s postižením z kulturně-jazykově odlišného prostředí
  • MMožnosti transdisciplinární spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a sociálních pedagogů při zvyšování efektivity inkluze u dětí s postižením z kulturně-jazykově odlišného prostředí (cs)
  • The opportunities of the trans-disciplinary cooperation of educators, special need educators and social educators in the increasing of the effectiveness of the inclusion in children with disabilities from culturally-linguistically diverse environment (en)
skos:prefLabel
  • MMožnosti transdisciplinární spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a sociálních pedagogů při zvyšování efektivity inkluze u dětí s postižením z kulturně-jazykově odlišného prostředí
  • MMožnosti transdisciplinární spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a sociálních pedagogů při zvyšování efektivity inkluze u dětí s postižením z kulturně-jazykově odlišného prostředí (cs)
  • The opportunities of the trans-disciplinary cooperation of educators, special need educators and social educators in the increasing of the effectiveness of the inclusion in children with disabilities from culturally-linguistically diverse environment (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/12:33143491!RIV13-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 150816
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/12:33143491
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • inclusive education; cultural-linguistic diversity; special educational needs; social education; special needs education; EU; Inclusion (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [80842AB46F1E]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vitásková, Kateřina
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Iris
https://schema.org/isbn
  • 978-80-89256-89-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software