About: Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This article deals with particular aspects of pedagogical work of a university teacher in the context of changing requirements for his/her work and activities in the tertiary education system. The study defines the location and status of a university teacher in the structure of professions, it also analyzes profession activities of a university teacher and from them resulting competences. The author points out the changes in the teaching approach, she points out requirements for the accreditation of degree programs. She also presents some approaches to the evaluation of university teachers as well as the consequences of the increased interest in higher education. The paper presents the new role of university teachers especially in the context of distance learning, e-learning, adult education and lifelong education and lifelong learning perspectives. The author emphasizes the necessity of systematic education as a basic assumption for the development of university teachers' pedagogical competences in the above mentioned area. (en)
  • Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí, analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti.
  • Příspěvek se zabývá konkrétními aspekty pedagogické práce vysokoškolského učitele na pozadí měnících se požadavků na jeho působení a činnost v systému terciárního vzdělávání. Studie vymezuje místo a postavení vysokoškolského učitele ve struktuře profesí, analyzuje profesní činnosti vysokoškolského učitele a z nich plynoucí kompetence. Autorka poukazuje na změny v přístupu k výuce a na požadavky akreditace studijních programů. Představuje též některé přístupy k evaluaci vysokoškolských učitelů a poukazuje na důsledky zvýšeného zájmu o vysokoškolské vzdělávání Příspěvek prezentuje nové role učitele, především v kontextu distančního vzdělávání, e-learningu, vzdělávání dospělých a perspektiv celoživotního vzdělávání a učení. Autorka zdůrazňuje nezbytnost systematického vzdělávání jako základního předpokladu pro rozvíjení hlavně pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů v zmíněné oblasti. (cs)
Title
  • Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn
  • Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn (cs)
  • The changing role of a university teacher in the context of social changes (en)
skos:prefLabel
  • Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn
  • Měnící se role vysokoškolského učitele v kontextu společenských změn (cs)
  • The changing role of a university teacher in the context of social changes (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/12:33142823!RIV13-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 149327
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/12:33142823
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pedagogical competences; the new role of university teachers; social requirements; profession activities; university teacher; Tertiary education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [ABB3F6F9EBD9]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Aula
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2012
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bednaříková, Iveta
issn
  • 1210-6658
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software