About: Applying constructivistic approach during teaching using lego mindstorms construction kit together with extension tetrix education base set     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Klíčovým konceptem současných proměn procesu vzdělávání učitelů je pedagogický konstruktivismus. Ten je součástí aktuálního pojetí humanitních věd. V pedagogice má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností učícího se subjektu. Uplatnění konstruktivistických přístupů v procesu pregraduální přípravy učitelů odborných technických předmětů znamená utváření jejich pojetí výuky jako součásti jejich profesní identity. Jedná se o důležitou fázi procesu utváření učitelova pojetí výuky. Příspěvek je zaměřen na uplatnění konstruktivistického přístupu v rámci procesu integrace prostředků ICT do výuky odborného technického předmětu na střední odborné škole. Uvedené problematice se Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci systematicky věnuje.
  • Klíčovým konceptem současných proměn procesu vzdělávání učitelů je pedagogický konstruktivismus. Ten je součástí aktuálního pojetí humanitních věd. V pedagogice má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností učícího se subjektu. Uplatnění konstruktivistických přístupů v procesu pregraduální přípravy učitelů odborných technických předmětů znamená utváření jejich pojetí výuky jako součásti jejich profesní identity. Jedná se o důležitou fázi procesu utváření učitelova pojetí výuky. Příspěvek je zaměřen na uplatnění konstruktivistického přístupu v rámci procesu integrace prostředků ICT do výuky odborného technického předmětu na střední odborné škole. Uvedené problematice se Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci systematicky věnuje. (cs)
  • The key concept of current changes in the process of education of teachers is pedagogical constructivism. It is a part of the present concept of humanistic science. In pedagogy the constructivist concept of human cognition plays a fundamental role, it is designing one's own understanding of the world based on reflecting students' personal experience. Applying constructivist approach in the process of pre-gradual preparation of teachers of specialized technical subjects means creating their concept of education as a part of their professional identity. It is an important stage of creating the teacher's concept of education. This paper focuses on applying the constructivist approach in the process of integrating ICT into teaching specialized technical subject at secondary technical school. Department of Technical and Information Education Pedagogical Faculty Palacký University in Olomouc deals with the given problems systematically. (en)
Title
  • Applying constructivistic approach during teaching using lego mindstorms construction kit together with extension tetrix education base set (en)
  • Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set
  • Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set (cs)
skos:prefLabel
  • Applying constructivistic approach during teaching using lego mindstorms construction kit together with extension tetrix education base set (en)
  • Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set
  • Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/12:33140419!RIV13-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 176120
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/12:33140419
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Tetrix set; LEGO MINDSTORMS; construction kit; technical education; Constructivistic approach (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [65A4C1C38BDE]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Technika a vzdelávanie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 1
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Havelka, Martin
  • Serafín, Čestmír
  • Kropáč, Jiří
issn
  • 1338-9742
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software