Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The article is focused on the area of methodological support for teachers in the area of technical training and on general methodological questions of such training. Department of technical and Pedagogical Faculty of Palacký University in Olomouc, systematic research and applications of the results of research in this area to professional practice. Currently, workplace i.a. Solver of the international research project %22Dissemination of Methodological Assisstance for Technology Subjects Teachers%22, which is actively engaged in these issues, and at the level of basic research. A key concept of the current changes in the staff training is seen as the concept of constructivism, which is one of the key trends of the current concepts in the humanities, for education is of fundamental importance is the concept of human knowledge as a constructivist design using its own understanding of the world on the basis of personal reflection of experience. The application of constructivism approaches in education and in education of future teachers' means designing, creation of the concept of education as part of their professional identity. This design is an important stage in the process of shaping for the teacher's concept of teaching. (en)
- Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu %22Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů%22, který se cíleně zabývá těmito otázkami a to na úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu jejich pojetí výuky jako součást jejich profesní identity. Toto konstruování je důležitou fází v procesu utváření učitelova pojetí výuky.
- Příspěvek je zaměřen na oblast metodické podpory učitelů v oblasti obecně technické přípravy a na metodologické otázky této přípravy. Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci se systematicky věnuje výzkumu a aplikací výsledků výzkumu v této oblasti do odborné praxe. V současné době je pracoviště mj. řešitelem mezinárodního výzkumného projektu %22Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů%22, který se cíleně zabývá těmito otázkami a to na úrovni základního výzkumu. Za klíčový koncept současných proměn učitelského vzdělávání je pokládán koncept konstruktivismu, který je jedním s klíčových trendů současného pojetí humanitních věd, přičemž pro pedagogiku má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností. Uplatnění konstruktivistických přístupů ve vzdělávání a to i ve vzdělávání budoucích učitelů znamená konstruování, tvorbu jejich pojetí výuky jako součást jejich profesní identity. Toto konstruování je důležitou fází v procesu utváření učitelova pojetí výuky. (cs)
|
Title
| - Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí
- Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí (cs)
- Methodological support for teachers of technical subjects in constructivist concepts (en)
|
skos:prefLabel
| - Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí
- Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí (cs)
- Methodological support for teachers of technical subjects in constructivist concepts (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/12:33140417!RIV13-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/12:33140417
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - concept of constructivist; technical education; Methodological support (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Dostál, Jiří
- Havelka, Martin
- Kubrický, Jan
- Serafín, Čestmír
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |