Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - At present, the use of information and communication technologies in education at all types of schools is becoming commonplace. Information and communication technologies bring many positive effects which appropriately complement and support the process of education. Some modern forms of study, applied at Czech as well as foreign universities, are even based on the use of information and communication technologies. Above all, this regards education realized through elearning with information, curriculum, control incentives and communication being transmitted by means of modern communication technologies and using the World Wide Web, called simply the Internet. The paper deals with the identification and description of the most important determinants influencing the development of distance learning in the form of elearning and within the framework of Czech higher education. In addition to frequently emphasized technological and regulatory determinants, the paper deals with the often neglected pedagogically oriented determinants and trends, based on application of constructivist learning theory. The latter are essential for further development of the above mentioned form of education. (en)
- Příspěvek se zabývá identifikací a popisem nejdůležitějších determinantů ovlivňujících rozvoj vzdělávání realizovaného formou e-learningu v podmínkách českého vysokého školství. Mimo často zdůrazňované technologické a legislativní rozvojové determinanty se článek zabývá i často opomíjenými pedagogicky orientovanými determinanty a trendy, vycházejícími z aplikace konstruktivistické teorie učení, které jsou pro další rozvoj této formy vzdělávání zásadní.
- Příspěvek se zabývá identifikací a popisem nejdůležitějších determinantů ovlivňujících rozvoj vzdělávání realizovaného formou e-learningu v podmínkách českého vysokého školství. Mimo často zdůrazňované technologické a legislativní rozvojové determinanty se článek zabývá i často opomíjenými pedagogicky orientovanými determinanty a trendy, vycházejícími z aplikace konstruktivistické teorie učení, které jsou pro další rozvoj této formy vzdělávání zásadní. (cs)
|
Title
| - DETERMINANTS BY AFFECTING THE DEVELOPMENT OF EDUCATION E-LEARNING (en)
- DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU
- DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU (cs)
|
skos:prefLabel
| - DETERMINANTS BY AFFECTING THE DEVELOPMENT OF EDUCATION E-LEARNING (en)
- DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU
- DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/12:33139330!RIV13-GA0-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/12:33139330
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Distance learning, e-learning, legislative determinants, determinants of technological, pedagogical and psychological determinants. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - DisCo Conference Reader: New Media and Education
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Centre for Higher Education Studies
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |