About: Theoretical reflection of globalization in the context of developing pedagogical content knowledge of future teachers of civics     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Život společnosti je stále více pod vlivem složitých vzájemných vazeb a v jejich důsledku následně utvářen rozhodnutími nebo událostmi iniciovanými zcela mimo vliv občanů. Důsledkem globalizace je tak mimo jiné i to, že zeměpisné vzdálenosti ztrácejí na významu a že hranice mezi národními státy pozbývají na důležitosti. Hovoří se o globalizaci ekonomické, kulturní a politické. Globalizace vyvolává diskuse mezi jejími stoupenci a odpůrci a představuje kvalitativně odlišný spor o ideologie. S rostoucím významem mezinárodních organizací sílí potřeba po aktivních demokraticky smýšlejících občanech. Životaschopný demokratický systém vyžaduje, aby jeho občané činili při realizaci samosprávy informovaná rozhodnutí, a proto se téma globalizace dostalo i do kurikulárních dokumentů a obsahu vzdělávání na nižším a vyšším sekundárním stupni. V této souvislosti autor upozorňuje na rizika, skrývající se za edukačním paradoxem: autoritářský vzdělávací systém versus svoboda projevu a myšlení. Po prozkoumání tohoto paradoxu navrhuje autor vlastní model řešení, jenž by efektivně zabránil erozi svobodného myšlení v důsledku nevhodné realizace školního kurikula a neuvážených edukačních rozhodnutí. Svůj model autor prezentuje na výchově k občanství a didaktických znalostech obsahu u učitelů občanské výchovy.
  • Život společnosti je stále více pod vlivem složitých vzájemných vazeb a v jejich důsledku následně utvářen rozhodnutími nebo událostmi iniciovanými zcela mimo vliv občanů. Důsledkem globalizace je tak mimo jiné i to, že zeměpisné vzdálenosti ztrácejí na významu a že hranice mezi národními státy pozbývají na důležitosti. Hovoří se o globalizaci ekonomické, kulturní a politické. Globalizace vyvolává diskuse mezi jejími stoupenci a odpůrci a představuje kvalitativně odlišný spor o ideologie. S rostoucím významem mezinárodních organizací sílí potřeba po aktivních demokraticky smýšlejících občanech. Životaschopný demokratický systém vyžaduje, aby jeho občané činili při realizaci samosprávy informovaná rozhodnutí, a proto se téma globalizace dostalo i do kurikulárních dokumentů a obsahu vzdělávání na nižším a vyšším sekundárním stupni. V této souvislosti autor upozorňuje na rizika, skrývající se za edukačním paradoxem: autoritářský vzdělávací systém versus svoboda projevu a myšlení. Po prozkoumání tohoto paradoxu navrhuje autor vlastní model řešení, jenž by efektivně zabránil erozi svobodného myšlení v důsledku nevhodné realizace školního kurikula a neuvážených edukačních rozhodnutí. Svůj model autor prezentuje na výchově k občanství a didaktických znalostech obsahu u učitelů občanské výchovy. (cs)
  • Life society is more and more under the influence of complex interrelations and subsequently formed as a result of their decisions or events initiated entirely beyond the control of citizens. As a result globalization is the fact that the geographical distance to lose importance and that the limits between nation states lose their importance. We talk about globalization, economic, cultural and political. Globalization raises the debate between its supporters and opponents, and a qualitatively different dispute ideology. With the growing importance of international organizations active growing need for democratically minded citizens. A viable democratic system requires that its citizens have done in implementing the government informed decisions, and therefore the topic of globalization came into their curricula and content of education at lower and upper secondary level. In this context, the author draws attention to the risks behind the educational paradox: authoritarian educational system versus freedom of speech and thought. After exploring this paradox suggests the author's own model solution, which would effectively prevent the erosion of free thinking as a result of improper implementation of the school curriculum and ill-considered educational decisions. Its author presents a model for education for citizenship and the teaching of content knowledge for teachers of civics. (en)
Title
  • Theoretical reflection of globalization in the context of developing pedagogical content knowledge of future teachers of civics (en)
  • Teoretická reflexe globalizace v kontextu rozvoje didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů občanské výchovy
  • Teoretická reflexe globalizace v kontextu rozvoje didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů občanské výchovy (cs)
skos:prefLabel
  • Theoretical reflection of globalization in the context of developing pedagogical content knowledge of future teachers of civics (en)
  • Teoretická reflexe globalizace v kontextu rozvoje didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů občanské výchovy
  • Teoretická reflexe globalizace v kontextu rozvoje didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů občanské výchovy (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/12:33138411!RIV13-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 173775
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/12:33138411
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Curriculum; educational paradoxes; globalization; didactic content knowledge; civic education; Citizenship education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [DD56D4A853B7]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Globalizácia a vzdelávanie učiteľov: Koľko globalizácie unesie učitel?
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Staněk, Antonín
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Komenského v Bratislave
https://schema.org/isbn
  • 978-80-223-3188-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 75 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software