About: Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Aim of the paper was to carry out a pedagogical research focused on pupils' attitudes to a school and school environment, including their values, in different types of elementary schools. The thesis dealt with elaboration of methodical proceeding and assessment of suitable methods for the research and statistical processing of the results which was done effectively by the means of ICT. Secondary aim of the paper was to conceive methodical recommendations for elementary school teachers in the field of pupils' attitudes measuring; these can be used by teachers in practice to diagnose a pupil and a class. Semantic differential, method of ordering values and qualities, and method of incomplete sentences were chosen as the main research methods. Research data were processed in programs Excel 2003 and STATISTICA Cz 9.0. Following methods were used for the statistical analysis: Student's t-test, ANOVA, Cluster Analysis and calculation of Spearman's rank correlation coefficient. (en)
  • Článek popisuje pedagogický výzkum postojů žáků ke škole a ke školnímu prostředí na různých typech základních škol včetně jejich hodnotové orientace. Dále se zabývá vypracováním metodického postupu a zjištěním vhodných metod pro výzkum a statistické zpracování jeho výsledků, které by bylo možné efektivně uskutečnit pomocí prostředků IKT. Sekundárním cílem provedeného výzkumu bylo i vytvoření určitých metodických doporučení pro měření postojů žáků vhodných pro učitele základních škol tak, aby je mohli během své pedagogické praxe bez větších potíží uplatňovat v pedagogické diagnostice žáka a třídy. Jako hlavní výzkumné metody byly použity sémantický diferenciál, metoda řazení hodnot a vlastností a metoda nedokončených vět. Výzkumná data byla zpracována v programu Excel 2003 a STATISTICA Cz 9.0. Pro statistickou analýzu byly použity následující metody: Studentův t-test, ANOVA, shluková analýza (Cluster Analysis) a výpočet Spearmanova koeficientu pořadové korelace.
  • Článek popisuje pedagogický výzkum postojů žáků ke škole a ke školnímu prostředí na různých typech základních škol včetně jejich hodnotové orientace. Dále se zabývá vypracováním metodického postupu a zjištěním vhodných metod pro výzkum a statistické zpracování jeho výsledků, které by bylo možné efektivně uskutečnit pomocí prostředků IKT. Sekundárním cílem provedeného výzkumu bylo i vytvoření určitých metodických doporučení pro měření postojů žáků vhodných pro učitele základních škol tak, aby je mohli během své pedagogické praxe bez větších potíží uplatňovat v pedagogické diagnostice žáka a třídy. Jako hlavní výzkumné metody byly použity sémantický diferenciál, metoda řazení hodnot a vlastností a metoda nedokončených vět. Výzkumná data byla zpracována v programu Excel 2003 a STATISTICA Cz 9.0. Pro statistickou analýzu byly použity následující metody: Studentův t-test, ANOVA, shluková analýza (Cluster Analysis) a výpočet Spearmanova koeficientu pořadové korelace. (cs)
Title
  • Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků
  • Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků (cs)
  • Possibilities of ICT tools in statistical processing of outputs from research attitudes of pupils (en)
skos:prefLabel
  • Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků
  • Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků (cs)
  • Possibilities of ICT tools in statistical processing of outputs from research attitudes of pupils (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/11:33119343!RIV12-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 38
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 214079
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/11:33119343
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • semantic differential; statistical methods of attitudes measuring; Excel; ICT (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [4A55465709F1]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Informatika v škole
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2011
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Chráska, Miroslav
  • Chrásková, Marie
issn
  • 1335-616X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software