About: Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • práce se zabývá vlivem a rolí kulturních prvků v pedagogickém procesu, jejich interdisciplinární povahou a akcentuje jejich význam a přínos pro cizpjazyčné vyučování. Teoretická část se detailně věnuje pojmovému aparátu, historické reflexi vzniku a vývoje disciplín multikulturní a interkulturní výchovy na severoamerickém kontinentu, ve vybraných evropských zemích a v české epublice a podává přehled uznávaných odborníků na tuto problematiku ve světě i u nás. Věnuje se objasnění provázanosti mezi kulturou a jazykem a kulturou a cizím jazykem a vztahuje jej na proces učení. Empirická část interpretuje výsledky výzkumu názorové orientace posluchačů prvních a třetích ročníků pedagogických fakult Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomouci na jinakost a na kulturu v učitelské profesi. Na základě výsledků tohoto výzkumu byly vypracovány konkrétní nárhy, jak v praxi zefektivnit práci s prvky kulturní povahy na sleeovaných pedagogických fakultách, a to jak ve výuce předmětu anglický ja
  • práce se zabývá vlivem a rolí kulturních prvků v pedagogickém procesu, jejich interdisciplinární povahou a akcentuje jejich význam a přínos pro cizpjazyčné vyučování. Teoretická část se detailně věnuje pojmovému aparátu, historické reflexi vzniku a vývoje disciplín multikulturní a interkulturní výchovy na severoamerickém kontinentu, ve vybraných evropských zemích a v české epublice a podává přehled uznávaných odborníků na tuto problematiku ve světě i u nás. Věnuje se objasnění provázanosti mezi kulturou a jazykem a kulturou a cizím jazykem a vztahuje jej na proces učení. Empirická část interpretuje výsledky výzkumu názorové orientace posluchačů prvních a třetích ročníků pedagogických fakult Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomouci na jinakost a na kulturu v učitelské profesi. Na základě výsledků tohoto výzkumu byly vypracovány konkrétní nárhy, jak v praxi zefektivnit práci s prvky kulturní povahy na sleeovaných pedagogických fakultách, a to jak ve výuce předmětu anglický ja (cs)
  • The thesis focuses on the role and influence of various aspects of culture within the teaching and learning processes and tackles the interdisciplinary character when teaching culture. It also accentuates and interprets the importance and benefits of incorporating culture into foreign language teaching. The theoretical part takes the reader through detailed specialist terminology, describes and explains the rise and development of the disciplines of multicultural and intercultural education in North America and Europe and in the Czech Republic and introduces prominent personalities in the field. It unfolds the relationship between culture and language and between culture and foreign language teaching and learning in particular. The empirical part summarizes and interprets the results of a survey on otherness and on the role of culture in the teaching profession, carried out among first- and third-year students at the Faculties of Education of Masaryk University in Brno and Palacký University (en)
Title
  • Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů
  • Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů (cs)
  • Cultural aspects in education with a focus on teaching English as a foreign language to pre-service teachers (en)
skos:prefLabel
  • Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů
  • Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů (cs)
  • Cultural aspects in education with a focus on teaching English as a foreign language to pre-service teachers (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/09:00009204!RIV10-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 322834
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/09:00009204
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Data analysis; foreign language; questionnaire survey; education,; language; otherness; competence; competent intercultural speaker; communication; culture; intercultural education; multicultural education; view; attitude; respect; tolerance; teacher (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B6C31D5B8DDA]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Gill, Nora
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software