Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Výzkumu se zúčastnilo se ho 52 učitelů, a proto výsledky nelze generalizovat, nejsou reprezentativní, ale přesto zajímavé. Učitelé identifikovali některé problémy učitelské práce a edukačního procesu. Za největší nedostatky označili deficit svých znalostí v ekonomii, politologii a filosofii, a to nejen v obsahu, ale i v didaktických dovednostech pří výuce těchto témat. Zvýšil se počet učitelů používajících výpočetní techniky k přípravě na vyučování a během vyučování. Postoje učitelů %22společenským problémům%22 byly zpravidla kladné nebo tolerantní (změny v české společnosti, vstup ČR do EU, náboženství, etnické minority v ČR apod.).
- The outcomes of the research on a relatively small but significant sample of 52 teachers allow identifying problems that teachers face in the teaching process. Czech teachers find the greatest %22knowledge%22 deficiencies in disciplines such as economics, politics and philosophy - in the knowledge of the content as well as in their didactic skills. There has been an increase in the number of teachers using computers for preparing their lessons or during the lessons. The teachers' opinions of the today's social issues were usually positive or tolerant (changes in the Czech society, the Czech Republic's entry into the European Union, churches' activities, ethnical minorities in the Czech Republic, etc.). (en)
|
Title
| - Civic Education and Social Science Teachers` Views on Their Subject and Society (en)
- Pohledy učitelů občanské výchovy, občanské nauky a základů společenských věd na jejich předmět a společnost
- Pohledy učitelů občanské výchovy, občanské nauky a základů společenských věd na jejich předmět a společnost (cs)
|
skos:prefLabel
| - Civic Education and Social Science Teachers` Views on Their Subject and Society (en)
- Pohledy učitelů občanské výchovy, občanské nauky a základů společenských věd na jejich předmět a společnost
- Pohledy učitelů občanské výchovy, občanské nauky a základů společenských věd na jejich předmět a společnost (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/02:00000457!RIV/2003/MSM/154103/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/02:00000457
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - civic education, teachers' opinions of today's social issues, teaching process (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Občanská výchova v globalizující se společnosti
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Dopita, Miroslav
- Skopalová, Jitka
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |