About: Supervision in the Conditions of special education     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Professional burden of teaching staff ranks of the profession in the highest risk group helping professions. Conditions for special education this burden significantly increases not only the specifics of the target group of students, but also in terms of training the learning process. The impact of the profession can manifest as burnout syndrome, as a syndrome of helper or abuse of power in relation to the individuals. The author presents the results of long-term research, as a new outcome is presented characteristic of teachers in special education settings, suggested are also possible ways of prevention and intervention in cases of above-described phenomena. Given the results obtained, the emphasis on supervision as a form of prevention and intervention aimed at teaching staff in the performance of a very demanding profession. (en)
  • Profesní zátěž pedagogických pracovníků řadí tuto profesi do nejrizikovější skupiny pomáhajících profesí. Podmínky speciálního vzdělávání tuto zátěž podstatnou měrou zvyšují. Dopad profese se může projevit jako syndrom vyhoření, syndrom pomocníka či jako zneužívání moci ve vztahu k jedinůcm, se kterými pracuje. V publikaci jsou předloženy výsledky dlouhodobého výuzkumu, jehož výstupem je charakteristika pedagogických pracovníků ve speciálním vzdělávání, ale především jsou zde navrženy možné způsoby prevence a intervence v souvislosti s výše popsanými jevy. Vzhledem k získaným výsledkům, je kladen důrza na supervizi jako jednu z forem prevence i intervence, zaměřené na pedagogické pracovníky ve výkonu náročného povolání.
  • Profesní zátěž pedagogických pracovníků řadí tuto profesi do nejrizikovější skupiny pomáhajících profesí. Podmínky speciálního vzdělávání tuto zátěž podstatnou měrou zvyšují. Dopad profese se může projevit jako syndrom vyhoření, syndrom pomocníka či jako zneužívání moci ve vztahu k jedinůcm, se kterými pracuje. V publikaci jsou předloženy výsledky dlouhodobého výuzkumu, jehož výstupem je charakteristika pedagogických pracovníků ve speciálním vzdělávání, ale především jsou zde navrženy možné způsoby prevence a intervence v souvislosti s výše popsanými jevy. Vzhledem k získaným výsledkům, je kladen důrza na supervizi jako jednu z forem prevence i intervence, zaměřené na pedagogické pracovníky ve výkonu náročného povolání. (cs)
Title
  • Supervision in the Conditions of special education (en)
  • Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
  • Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání (cs)
skos:prefLabel
  • Supervision in the Conditions of special education (en)
  • Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
  • Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15260/14:33150726!RIV15-MSM-15260___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 48576
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15260/14:33150726
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • prevntion; professional development; special education; Supervision (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [81A7CDCE9B09]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Potměšilová, Petra
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-4127-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15260
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software