Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Drama of contemporary art conditioned by vulgar-materialistic-nihilistic concept of the reality of the world and the human is also a drama of its interpretation in the same extent. The attitude of theology to many streams in art represented by their contemporary "icons" used to be a priori understood in a concepts of decadence and superficial materialistic hedonism. The presented article is conditioned by a posteriori access to the interpretation of those streams that arise from the consciousness of cosmic (tischner's) drama of the existence of the world and a human in it. The result of such a attitude of a theologist to a contemporary art is an unexpected picture of a fight of a contemporary artist trying to overcome the drama of a finality of the time and impossibility of escaping the death. In certain sense the contemporary art uses an apoetic method of revealing painful aspects of existence and its overcoming, and as a result of arises a specific visual theology of paradox that can become an opened window to an approach to contemporary prostitutes and customs officers. (en)
- Drama současného umění podmíněného vulgárně-materialisticko-nihilistickým pojetím skutečnosti světa a člověka je ve stejné míře také dramatem jeho interpretace. Vztah teologie k mnohým proudům umění zastoupenými jejich současnými "ikonami" bývá apriorně chápan v pojmech dekadence a povrchního materialistického hedonismu. Předložený článek je podmíněn aposteriorním přístupem k interpretaci oněch proudů, která vyplývá z vědomí kosmického (tischnerovského) dramatu existence světa i člověka v něm. Výsledkem takovéhoto přístupu teologa k současnému umění je nečekaný obraz zápasu současného umělce o překonání dramatu konečnosti času a nemožnosti úniku před smrtí. Současné umění v jistém smyslu používá svého druhu apoetickou metodu zjevování bolestných aspektů existence a jejich překonávání, v důsledku čehož vzniká specifická vizuální teologie paradoxu, jenž se může stát otevřeným oknem v přístupu k současným nevěstkám a celníkům.
- Drama současného umění podmíněného vulgárně-materialisticko-nihilistickým pojetím skutečnosti světa a člověka je ve stejné míře také dramatem jeho interpretace. Vztah teologie k mnohým proudům umění zastoupenými jejich současnými "ikonami" bývá apriorně chápan v pojmech dekadence a povrchního materialistického hedonismu. Předložený článek je podmíněn aposteriorním přístupem k interpretaci oněch proudů, která vyplývá z vědomí kosmického (tischnerovského) dramatu existence světa i člověka v něm. Výsledkem takovéhoto přístupu teologa k současnému umění je nečekaný obraz zápasu současného umělce o překonání dramatu konečnosti času a nemožnosti úniku před smrtí. Současné umění v jistém smyslu používá svého druhu apoetickou metodu zjevování bolestných aspektů existence a jejich překonávání, v důsledku čehož vzniká specifická vizuální teologie paradoxu, jenž se může stát otevřeným oknem v přístupu k současným nevěstkám a celníkům. (cs)
|
Title
| - Musí krása nutně vést k dobru a pravdě? Filosoficko-teologické aspekty hermeneutiky současného umění
- Musí krása nutně vést k dobru a pravdě? Filosoficko-teologické aspekty hermeneutiky současného umění (cs)
- Does the beauty necessarily have to lead to the good and the true? Philosophical-theological aspects of the contemporary art hermeneutics (en)
|
skos:prefLabel
| - Musí krása nutně vést k dobru a pravdě? Filosoficko-teologické aspekty hermeneutiky současného umění
- Musí krása nutně vést k dobru a pravdě? Filosoficko-teologické aspekty hermeneutiky současného umění (cs)
- Does the beauty necessarily have to lead to the good and the true? Philosophical-theological aspects of the contemporary art hermeneutics (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15260/12:33142338!RIV13-MSM-15260___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15260/12:33142338
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - theology of paradox; contemporary art; theology of art; hermeneutics; beauty (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Studijní texty Centra Aletti, 52
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Metodologické přístupy zkoumání lidského vědomí. Specifika nebo komplementarita?
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |